Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger ny vrengpedal..


Troll

Anbefalte innlegg

Jo, har tenkt på det. Best å kjøpe over ebay da, eller er det enkelt gjort å modde dem selv? Eller eventuelt andre måter å få tak i slike pedaler på?

Skal inn til byn og teste litt pedaler snart. Men litt fint å vite hva man skal se etter.

Spør man dem der, så foreslår de Boss og Digitech sine "death metal, metalcore" ol med engang.

Jeg vet EGFX modder Mt-2 for en billig penge.

Men det lureste er nok å ta turen på en butikk å prøve alt mulig, samme hvor corny navnet på pedalen er. Kanskje dere vil bli overrasket.

Om dere har planer om å svi av litt så kan kanskje Z.Vex Box of Metal være et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm. Spørs hvor mye man må ut med da. Såå seriøst er det ikke.

Pedalene blir jo bare brukt live på arrangemang der det ikke er vits med egne amper.

Ellers kommer de bare til å støye ned meste parten av tiden. Men jeg skal prøve å sjekke den ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk GARANTERE at du vil bli fornøyd med en Tonebone Hot British. Vent en måned og kutt ned på pilsen, så har du plutselig råd ;)

Å kutte pilsen vet da alle ikke går. Selv om man har aldri så gode intensjoner! ;) Men som sagt Troll; Du burde prøve Sansampen. Jeg tror den ville passet bra til det du er ute etter. (Spesielt med tanke på at du snakker om å spille på mange forskjellige amper.) I tillegg, kan du bruke den til andre ting/sounds enn rock/metal også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notert!

Sparer heller til en tonebone senere. Må ha en røff vreng til å spille inn med snart.

Må bare få sommerjobb først.. Men skal deffinitivt prøve begge viss jeg finner dem.

Fikk en gang tilbum om Tonebone mot Line6 POD2.0 og MT2 tror jeg. Angrer litt på at jeg sa nei :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Valget falt på en HardWire Distortion. FY FAEN for en fet distortionboks. Beste jeg har prøvd hittil. Kosta bare 1200kr.

Den fungrer utmerket til crunch med lite distortion og enda bedre til metal med en del distortion.

Har en switch der mankan bytte mellom Tight/Loose. Tighte høres utroolig tight og loose har synnsykt med bunn og låter feit til solo ol.

Mao: Allsidig, feit og tight pedal med en skikkelig varm røraktig vreng. Anbefales veldig. Pris ca 1200kr.

Masse brøl i pedalen. Du hører det godt i videoen, bare at den låter bedre live.

Btw.. I videoen så låter den konge i starten men løs og utight senere fordi han valgte loose på switchen.

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes. Super tight!

Bestilte min fra Gitarhuset nå isted. Kom på 1144kr. Hadde aldri trodd jeg ville falle for et av Digitech sine produkter. Men de var flinke med å skjule logoen sin.

Jeg fant ikke ut at HardWire er laget av Digitech før jeg kom hjem og søkte etter pedalen :P

Kan oppdatere status når jeg får prøvd pedalen skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget falt på en HardWire Distortion. FY FAEN for en fet distortionboks. Beste jeg har prøvd hittil. Kosta bare 1200kr.

Den fungrer utmerket til crunch med lite distortion og enda bedre til metal med en del distortion.

Har en switch der mankan bytte mellom Tight/Loose. Tighte høres utroolig tight og loose har synnsykt med bunn og låter feit til solo ol.

Mao: Allsidig, feit og tight pedal med en skikkelig varm røraktig vreng. Anbefales veldig. Pris ca 1200kr.

Masse brøl i pedalen. Du hører det godt i videoen, bare at den låter bedre live.

Btw.. I videoen så låter den konge i starten men løs og utight senere fordi han valgte loose på switchen.

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="

type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="

type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Beviser vel egentlig bare at high-gain lyder er lettere å simulere enn Clean/overdrive/crunch....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte finner man egentlig distortionpedaler som låter bra?

Det finnes et hav av vrengpedaler der ute og veldig få av dem låter bra, syns no jeg.

Men viss det isåfall er sant det du sier, så ser jeg ikke noe negativt i det. Er bare fint for oss som liker high-gain ting.

men av personlig erfaring så er det mye drit det ute på markadet når det gjelder vreng. Og man finner mye mer bra vintage-pedaler og simuleringer enn hi-gain.

Det er min erfaring. Mens på simuleringsprogrammer på datamaskin så er det klart at det virker som det er lettere med high-gain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.