Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger ny vrengpedal..


Troll

Anbefalte innlegg

Haii. Jeg og gitaristen i bandet mitt lurer på å kjøpe to like vrengpedaler så vi får noe lunde lik lyd live.

HVA vi er ute etter vet vi ikke helt ennå.

Men dere kan gjerne foreslå pedaler som høres skikkelig moderne ut og pedaler som høres litt Marshall ut, men med en del vreng.

Musikken vi spiller er metal.

Noen sm har forslag til pedaler?

Har sett litt på Audio Crunch Box. Virker sinnsykt digg på lydklipp, men den høres litt slapp ut til metal.

erfaringer?

Pris: Helst ikke mer enn ca 1200kr nypris per pedal.

Boss MT-2 er et alternativ nå. Men vil gjerne ha mer å velge mellom. Gjerne noe som er litt lettere å knotte, men ikke et must.

Metal muff er utelukket, da jeg syns den låter bais.

Helst da distortion, ikke overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tonebone Hot British! Du får den for ca. 1400 brukt. Helt overlegent feit! Evt. en MT-2 med Keeley mod?

Hvorfor skal dere ha lik lyd? Halve poenget med to gitarister må jo være å ha temmelig forskjellig lyd :P

Tenkte på akkurat det samme. HVORFOR?

Det er en grunn til at man sjelden ser to gitarister med samme gitar, og samme backline med mindre det er meningen at det skal låte som en egg med støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag har en Silver Dragon till övers :) . Inbyggt rör. Jag har inte använt den på ett tag (jag spelar inte metall) men jag vill minnas att jag körde den ihop med Blackhearts Little Giant när jag hade den och det lät preeetty brutalt for metal, asså :) . Obs, jag skriver inte det bara för att sälja den men jag menar att den verkade passa väldigt bra till metal. Om du bor i närheten av Oslo så är det bara att säga till om du vill testa den.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonebone Hot British! Du får den for ca. 1400 brukt. Helt overlegent feit! Evt. en MT-2 med Keeley mod?

Hvorfor skal dere ha lik lyd? Halve poenget med to gitarister må jo være å ha temmelig forskjellig lyd :P

Blir jo aldri lik lyd uansett pga forskjellige pickups, gitarer og forsterkere.

Men litt likhet vil vi ha. Vi har gigget en del der jeg brukte JCM800 + overdrive mens han brukte Boss GT med skikkelig moderne distortion.

Begge hadde tøff vreng, men det ble veldig kaos i lydbildet fordi min lyd hadde både mer sustain, diskant og låt litt mer vintage mens hans var det stikk motsatte.

Loztboy: Ofte så får vi ikke brukt egne amper på konserter, som f.eks Eggstock nå i Juni.

Når vi bruker eget utstyr, så funker det bedre selv om ampene er elt motsatt av hverandre. Men live så ønsker vi ihvertfall samme type lyd.

Det var gaanske mange som klaget på at vi hadde forskjellig lyd iforold til hverandre og vi merket det godt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på akkurat det samme. HVORFOR?

Det er en grunn til at man sjelden ser to gitarister med samme gitar, og samme backline med mindre det er meningen at det skal låte som en egg med støy.

Nysgjerrig!

Lydklipp?!?!? ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, tyrkleif! Det skulle da stå en vegg med støy;)

Haha, det burde jeg pokker meg ha skjønt. Begynner å bli seint muligens. MEN man skal ikke kimse av en vegg med støy. Det er AWESOME!

SUNN O)))

Endret av Grohl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, har tenkt på det. Best å kjøpe over ebay da, eller er det enkelt gjort å modde dem selv? Eller eventuelt andre måter å få tak i slike pedaler på?

Skal inn til byn og teste litt pedaler snart. Men litt fint å vite hva man skal se etter.

Spør man dem der, så foreslår de Boss og Digitech sine "death metal, metalcore" ol med engang.

Gullagher: Jeg vet fint forskjell på når lyden ikke er tight eller når det er andre faktorer som spiller inn..

Syns du skal la være å kommentere viss du ikke har noe bedre å komme med.

Tight, ikke tight. Det har veldig lite med lydbalansen å gjøre uansett. Vi syns ikke det låt så fint med to helt forskjellige lyder.

Ren vintage lyd fra Marshall vs digital lyd fra effektbrett..

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.