Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgraderinger på en standard Tele.


NCWP

Anbefalte innlegg

Hello

Siden jeg ikke skal kjøpe en helt ny gitar tenkte jeg kanskje å gjøre noen forbedringer på min standard meksikanske Fender Telecaster. Den ble kjøpt i slutten av 2007, om det har noe å si. Anyways, jeg lurer på om noe kan forbedres? Som for eksempel å bytte bridge, som er noe vanskelig å inntonere, evt bytte til noen bedre stemmeskruer, siden det hender at strengene blir ustemt etter kort tid, om det er noe jeg kan gjøre for å gjøre halsen bedre osv.

Noen forslag?

Endret av NCWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe et sett Sperzel tuners, gitarpolish, gripebrettrens, kanskje sette en p90 i neck, bytte plekterplate? Dette er sånt jeg ville vurdert;)

Det finnes jo mange telebruer å prøve, men jeg har aldri hatt tele så det får andre hjelpe med:)

*idémyldring*

Dette burde kurer litt GAS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg usikker på. Spørs vell ikke om man mister en del av telesounden da.

Du kan jo alltids kjøpe bigsby til den! Personlig synes jeg bigsby på tele rocker. :)

Jada, men jeg vet ikke helt om jeg synes de er så lekre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stetsbar er en mulighet, men DEN er stygg den! Bigsby er helt nydelig i forhold til en slik :)

På min Tele har jeg tenkt å bytte pickuper. Sette en PAF-aktig humbucker i neckposisjon, og bytte ut bridgepickupen med en litt kraftigere. Pluss svart plekterbrett. Keith Richards :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da tror jeg ihvertfall jeg skal anskaffe dem. Hva vil det koste å montere dem hos Imerslund, der gitaren er kjøpt, tror dere?

Også skaffer jeg nok en ny bridge. Er alternativene Earfalas listet i begynnelsen av tråden de beste i det tilfellet?

Endret av NCWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.