Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

er denne forsterkeren noe særlig


jealei

Anbefalte innlegg

heisann, var en som tilbød seg og bytte denne mot den en gitar jeg har for salgs, men er den noe og satse på

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...-1704802378.jpg

finn kode: 17335155

jeg spiller for det meste rock, og hoved øksa mi er en les paul standard faded, og skal brukes i bandsammenheng da jeg har en liten forsterker til rommet mitt

Endret av jealei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ampene der låter slett ikke dårlig. Og, det er vell en transistoramp?

Men personlig ville jeg aldri kjøpt en for å bruke live og for å takle store spillejobber.

Merket at med engang de skrus over øvingsnivåer gjørmer lyden til, og det trenger ikke gjennom i det hele tatt.

Men, igjen, dette er bare erfaringene jeg har hatt med den, kan jo hende det er ampen for deg.

-E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns h&k er konge amper jeg, har hatt litt forskjellig av dem. Hvis h&k 4x12 er intressangt har jeg en warp 7 som jeg kan selge for 5-6tusen. Har aldri hatt problemer med at den grumser til på høye volumer, massiv lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gitaristen i bandet har en transistoramp som jeg syns låter ganske greit. Men når mans spille live, så funker det ikke like bra lenger.

Merker fort at min rørforsterker på 60w vs hans transistor på 100w låter mye bedre med mye mer headrom live.

Så jeg ville sett på rør viss du skal ha en forsterker til live/band.

H&K har noen rørmodeller som virker sinnsykt digg. Har et kabinett av H&K, storfornøyd.

Ser at det er en Epiphone Valve og En til H&K amp.

Jeg ville funnet ut hvilken amp den andre H&K er. Viss det er Tube20, så ville jeg sett på den fremfor den store transistoren.

Jeg ville ihvertfall heller sett på en rør-combo enn stor transistor i alle sammenheng.

1x12 rørcombo skal være bra nok til live. Spiller nemlig høyt og høres større ut enn transistor.

Trenger ikke så sinnsykt mye watt heller. Vil si at alt mellom 20-100watt er bra nok. har ikke prøvd lav-watts røramåer ennå, så jeg skal ikke si noe om dem.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld at jeg spør, men hva er headrom?:P jeg kommer nok ikke til og bruke den til og spille så vanvittig høyt, men jeg trenger noe med litt futt i, da jeg merker at min kustom dual rc ikke egner seg til så mye mer enn soverommet. jeg har ikke så mye penger så derfor frista det egentlig litt og bytte den ene gitaren min mot denne, men når jeg leser på harmony central så er det veldig varierende meninger, noen sier at dette er en konge amp, og andre sier det bare er dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare andres vegne, men jeg er H&K tilhenger av rang. Jeg har bare gode erfaringer med H&K og eier pr.dags dato 3stk. Eier bl.a en warp 7 som blir sett på som en billig numetal-amp. Her er det både clean og dist i bøtter og spann og overhodet ikke noe grums. Det er en særdeles god amp som jeg ikke ville sett på som billig med tanke på lydbildet den framskaper. Har ikke prøvd den modellen du snakker om da, men jeg anbefaler varmt H&K som merke.

Headroom er evnen til å takle mye "pæs" uten at det blir overbelastning og skurring på grunn av dette. Gjør at det høres ut som den "kjøres" helt effortless og har mye mer å gå på, og at den ikke peaker ved harde signal. Luftigere lydbilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. jo mer headrom, jo større vil lyden høres ut og den blir mer luftig, fyldig og dekker mer av lydbildet.

Jeg syns at mange transistorforsterkere har en tendens til å bli mer spinkle og grums i lyden når de blir pushet med høyt volum.

Akkurat denne ampen her, vet jeg nok ikke. Snakker sånn generelt av erfaring. Finnes selvsagt alltid unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok og gikk for byttehandelen jeg, jeg fikk også med på "kjøpet" en epiphone valve special, den vortex synes jeg låt helt fantasktisk, absolutt mind blowing, jeg vet det finnes bedre, men for det jeg har råd til så var dette akkurat det jeg trengte, clean lyden er helt fantastisk, og lead kanalen, og kan gå fra mildt til mørkt og hardt, jeg kan egentlig bare selge stomboksene mine, vrengen jeg har lett etter er i den ampen, jeg har lenge synes at brigde pickupen på les paulen min låt litt tynt, men det gjorde den ikke nå, den låt slikt jeg alltid hadde ønsket den skulle gjøre. har har testet epiphonen også, slett ingen dum sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg uttalte meg litt feil angående headrom, mente egentlig dynamikken i en amp.

Men grattis med ny amp Jearlei. Du får prøve å leke deg med Epien også og bli litt kjent med slike forsterkere.

Anbefaler uansett å ha en vrengpedal liggendes. vet aldri når man får bruk for en, spesielt live ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.