Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Headswitcher


Anbefalte innlegg

Hva finnes av løsninger for å bruke to topper på samme kabinett? Helst noe med footswitch. Kommer til å ha en egen topp til cleanlyd etterhvert :) Og ja, jeg vet at jeg kan koble to topper på kabinettet mitt, men syns det låter temmelig puslete når hver topp bare får 2x12".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, på 5150 II kanskje. Den har et rør ekstra for mer headroom på rhythmkanalen. Men på «vanlig» 5150 syns jeg ikke cleanlyden duger med mindre man EQer den såpass at leadkanalen låter bajs. Greia er at jeg skal kjøpe meg en Fender Bassman topp, og da vil jeg bruke denne til clean. Back to topic plz ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjører gitaren i input på pedalen og sender den ut til to forsterkere i stereo. Det er nemlig 1 input og 2 output går går i ampen med vanlig gitarkabel

EDIT: Forstod det slik at du ville kjøre 4x12, ikke 2x12. Da kan du utelukke forslaget mitt.. :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvor lurt det er å kjøre kabinettet i stereo med to amper, og bruke en av dem om gangen. Det vil gjøre at når dem to høyre elementene spiller, så blir dem venstre ubrukte elementene bli dunket og herjet med pga lufttrykket til dem andre som spiller. Med mindre du har delt kabinettet med en vegg inni da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.