Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarkjøp


Timmeeh

Anbefalte innlegg

Hey! Jeg kommer nok til å kjøpe meg ny el-gitar i løpet av sommeren.. Liker å spille Van halen, metallica, og ac/dc.

Hvor selges denne? Det er vel en Kramer 5150 hvis jeg leste rett :P

http://danherron.files.wordpress.com/2007/09/5150-guitar.jpg

Jeg vet jeg bør prøve gitaren før jeg kjøper den. Derfor det hadde vært kjekt kjekt å funnet en butikk som selger slike. synes den er rå.

Men jeg er egentlig veldig nybegynner når det gjelder lyd, har gitarene (mikrofonene hovedsaklig) mye å si på lyden? Får man lik lyd ut av en fender som en litt mer rocka ibanez gitar liksom?

Har lyst på sånn pinne for å tone ned strengene (vet ikke hva det heter). Så hvis noen kunne kommet med forslag til gitarer som passer til å spille AC/DC, van halen og metallica hadde det vært flott.

Har forresten en line 6 floor pod foreløpig. Og en gammel forsterker som min far har hatt i 25 år.. :P Noen som har innstillinger på den for å få frem effekten i "aint talking bout love" og "Panama"?

Mye spørsmål, men jeg kan veldig lite enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEL, jeg må bare få si at Axis'en er mye bedre å spille på enn Krameren.

Mikrofonene har mye å si for lyden, såvell som trevirke og lakk. Du må bare høre deg fram til hva du synes er bra. Det finnes flere typer gitarmikrofoner: Singlecoils, Stackes Coils, Humbuckere, p90 osv. Singlecoils er den "fender typen", mens humbuckere er dobbelt så store og er "gibson" typen.

Den pinnen du er ute etter kalles tremolo. Noen kaller det vibrator, men det er i grunn feil da det stammer fra en gitarist som brukte en vibrator (i ordets rette forstand) på tremoloarmen for den effekten det gir.

Lyder til POD finnes i søkk og kav på internett, og om det er en interface på brettet behøver du ikke engang røre annet en musa på pc'en din for å få lydene du er ute etter.

Husker du hvilket merke det er på den forsterkeren??? Den må jo være et klenodium