Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny 50 watt (?) amp?


Anbefalte innlegg

AC-15, gjerne heritage, om du vil ha VOX

Om jeg kjøper VOX AC15, er det da mulig å bruke et kabinett for å få høyere lyd på den senere? Eller må jeg da kjøpe noe annet?

Kan vel strengt tatt si at jeg ikke er ekspert på amper (Eller gitar generelt, for den del)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker vel fint det, ja :) Husk også på at når du spiller live vil ampen mikkes opp, så da er det ikke noe stress med volum. Vil tro en AC15 vil gi deg det du trenger. Men klart, stikk gjerne ut og prøv litt ymse saker, kanskje du finner tonen du egentlig vil ha i noe helt annet utstyr (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volum er langt fra alt i livesammenheng.

En 1x12 combo vs et stack vil låte veldig forskjellig live, selv om lydstyrken er den samme. Man får nemlig mer headrom jo større ampen er.

Men ja, 1x12 combo funker likevel utmerket godt til livebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ampen mikkes opp live ja, men hvor mange her kan si at de vanligvis får god gitarlyd i monitor? Jeg har blitt helt avhengig av en amp som trøkker litt når jeg spiller live, da lydmenn vanligvis ikke klarer å levere skikkelig gitarlyd i monitor.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ampen mikkes opp live ja, men hvor mange her kan si at de vanligvis får god gitarlyd i monitor? Jeg har blitt helt avhengig av en amp som trøkker litt når jeg spiller live, da lydmenn vanligvis ikke klarer å levere skikkelig gitarlyd i monitor.

Sorry for OT, men hva syntes lydmenn om en cranked marshall på scena? Har ikke spilt live på en stund, og brukte ikke min egen amp da heller. Men jeg er avhenging av å ha mastervolum på 10 pga vreng.

Er dette no-go?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Master på 10 på en Marshall? Shit :P Blir høyt ihvertfall. Overdøver du ikke alt annet da? Og ødelegger hørsel?

Det blir høyt, men det overdøver ikke dem andre. Har ørepropper på øving, så hørselen er i behold. Men tenkte å sette ampen på siden, så den ikke er ut mot publikum, så jeg kan bruke den som min monitor.

EDIT: det er ikke en MG, det er en jcm800 :P

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir høyt, men det overdøver ikke dem andre. Har ørepropper på øving, så hørselen er i behold. Men tenkte å sette ampen på siden, så den ikke er ut mot publikum, så jeg kan bruke den som min monitor.

EDIT: det er ikke en MG, det er en jcm800 :P

Det beste tipset er å kjøpe en atenuator. Weber har noen utrolig gode for en grei penge. vet at vokalister pleier å hate å ha et svært Marshall-stack rett i trynet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.