Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

POD XT


Kian

Anbefalte innlegg

Er det noen som faktisk har POD XT?

Hvordan er det å ta opp med USB til f.eks Cubase?

Har prøvd å søke litt men finner ikke så mye.

Får man noen bra toner ut av den boksen der? Er den verdt det liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med nilsefix. Han er en ivrig POD XT entusiast.

Om du i tillegg har hørt noen av sangene hans, så vet du at man kan få temmelig heftige lyder fra den. Det hele dreier seg om finjusteringer og man kan i itllegg laste ned ferdiglagede patcher av kjente artister og sanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillte sammen med et annet band der gitaristen hadde Pod XT, med siste oppdattering. Han spilte på en MusicMan Luke signatur, med EMG mikker. Jeg synes han hadde knall gitarlyd, med fin vrenglyd med sustain og bra overtoner. Effektene låt også brukbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synets POD bør regnes som et studio verktøy egentlig. Fordi jeg syntes Line6 generelt har en tendens til å ikke ha noe kraft what so ever når det spilles med noe volum. Det låter litt digitalt og ekkelt. Men jeg prøvde PODen min på PA for litt siden ,og den låt faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd, fikk nesten lik lyd som i studio. Helt ok ..

En annen ting som gjør at jeg ikke ville dratt den med meg på gig , er jo at om du ikke har fotkontroller , så må du lissom bøye deg ned å skifte patch :P

Syntes man kan få MASSE lyder som låter faktisk sinnsykt fint ut av denne lille boksen , noe som overrasker meg til stadighet . Presetsene suger da , så ikke la de dømme for deg , for de suger. Men har du litt tid til å sitte å tweake eller rett og slett laste ned lyder så er det MYE bra å hente der. Den klart beste digitale boksen i verden..

De som lurer på lyden kan sikkert bare logge seg på msn og spørre , så kan jeg spille via usb og over .. Spiller mye for integrum :P haha ..Stakkar..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilsefix: det jeg lurer på.. Er det SÅ mye bedre lyd på line-inn på hovedkortet enn med USB kabelen?

Er egentlig det jeg vil vite.. Fordi jeg har ikke allverdens lydkort (Audigy 2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøvde POD'en i dag da jeg var på Imerslund. Satte i kroken med en OLP Axis og lekte Joe Satriani. Den lød fett nok den, men den lød ikke veldig analogt, ganske Hi-Fi, likte den veldig godt, til studiobruk er den jo genial, men live er noe helt annet, da skal det trøkke i tillegg...

Det at jeg satt på en fenderkrakk, med en god hals, foran en stor PC inlemet i et heftigt, komfortabelt lydstudio, kan ha virket inn på erfaringen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men live er noe helt annet' date=' da skal det trøkke i tillegg...[/quote']

enig!

Men husk at det er veeeldig forskjell på gode presets og dårlige. Har et par lead presets som låter knall, ganske analogt og fint .. knall syntes jeg .. Men ja , som sagt , ser også på det som et studio verktøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe sånt at en kan samkjøre POD/POD XT med guitar port softwaren?

Slightly offtopic,

Ej.. jeg fikk en sånn fenderkrakk til jul! Den ble bytta inn direkt, var litt jallakrakk, og for høy til at jeg likte å sitte på den. (1000kr, er ikke sikkert det erden samme som vi snakker om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.