Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på Edwards E-EX-125?


Konnis

Anbefalte innlegg

Er en kar som vil ha 9,990,- for sin Edwards Explorer. Jeg synes dette er ganske hårreisende, men er det egentlig det? Listeprisen på Edwards sine nettsider (http://www.espguitars.co.jp/edwards/ex/E-EX-125E.html) er 131,250 yen, inkludert Japansk moms.

Derfor er det kanskje fint å trekke fra japansk moms og legge til norsk moms, for å se hva gitaren "er verdt" her i Norge. Men hva er den japanske momsen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte min for 8700 for to-tre år siden.

Det skal godt gjøres å få de så mye billigere om man kjøper en ny fra Japan. Frakt og mva gjør sitt til at det koster.

Så enten må man akseptere den prisen selger vil ha, ellers så må man gå gjennom import-styret selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om Japan, så er det vel verdt å ta en kikk på Caparison!

Men er det ikke i dyreste laget å betale så mye for en explorer?

Man får jo gode Gibson Explorers til under 10-lappen på bruktmarkedet her i landet.

Syns også at det er disse som er finest.. ESP hadde fine explorere da de produserte samme formen som Gibson explorere.

Er det virkelig verdt å kjøpe en Edwards til 9-10k fremfor en brukt Gibson Explorer til samme pris her i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Edwardsen er verdt prisen (utseendemessig). Den har samme form som gibson. Men ikke plekterbrett og annen plassering på bryteren. Noe jeg synes er utrolig mye penere. Men hadde ikke sagt nei til en gibson explorer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke i dyreste laget å betale så mye for en explorer?

Man får jo gode Gibson Explorers til under 10-lappen på bruktmarkedet her i landet.

Syns også at det er disse som er finest.. ESP hadde fine explorere da de produserte samme formen som Gibson explorere.

Er det virkelig verdt å kjøpe en Edwards til 9-10k fremfor en brukt Gibson Explorer til samme pris her i landet?

I denne prisklassen bruker normalt Edwards å lage bedre kopier av Gibson sine instrumenter

enn Gibson klarer med sine egne billig-kopier. Jeg tror jeg ville ha vurdert Edwards'n på

sine egne premisser uten å sjele for mye på logoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du testet noen nyere Navigator gitarer?

<sikle>

Nei, jeg turte ikke røre noen av de der, men dæven de var lekre, hehe. Det hang en del av dem på sjappa jeg var inne i, og listeprisen lå vel rundt 40k norske.

Ishibashi hadde også et sinnsykt utvalg av high-end PRSer. Utrolig pent, og fryktelig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Edwardsen er verdt prisen (utseendemessig).

^^Du om det. Den jeg hadde føltes billig ut...kjipe plastikk inlays,lett i vekt og lite sustain. Den natur finishen går en fort på nervene og, da ren mahogany finish(ubehandlet & uten topp) er ganske kjedelig i lengden. Husker ikke hva jeg betalte for den, rett under 8000,-NOK kanskje. Kan kke si den var verdt det...langt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.