Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kalibrerte pickups


Debris

Anbefalte innlegg

I en salgstråd på forumet dukket det opp en diskusjon vedrørende kalibrerte pickups. Flere enn meg synes den diskusjonen er spennende, så derfor flytter jeg en del poster hit. Har dårlig tid, så rekker ikke å "frisere" noe særlig på postene, så dere får bære over med at de kanskje henger litt i luften.

Det spennende her er vel kalibrerte pickups og hva det innebærer, ikke om selger har gjort en "feil" eller ikke. Altså- har det noe for seg?

CastorFiber

Ang Finn annonsen din.

Hva mener du med at pickupene ikke kommer kalibrert til vanlig??

Det er eksakt de samme pickupene, kalibrert er bare en fancy måte å si hva som skal hvor(bridge, neck,middle)

De er jo merket om du kjøper de løst og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Finn annonsen din.

Hva mener du med at pickupene ikke kommer kalibrert til vanlig??

Det er eksakt de samme pickupene, kalibrert er bare en fancy måte å si hva som skal hvor(bridge, neck,middle)

De er jo merket om du kjøper de løst og!

Riktig! De er merket hvis du kjøper en og en pick up også, men det betyr ikke at de er kalibrert. Når du kjøper et helt sett som er kalibrert betyr det at de 3 pick up'ene er tilpasset hverandre, og vil trives godt i hverandres selskap i en og samme gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig! De er merket hvis du kjøper en og en pick up også, men det betyr ikke at de er kalibrert. Når du kjøper et helt sett som er kalibrert betyr det at de 3 pick up'ene er tilpasset hverandre, og vil trives godt i hverandres selskap i en og samme gitar.

Nope. det er eksakt de samme!

Seymour Duncan sier ihvertfall det selv.

Dette er bare for å skreddersy oppsett for å gjøre det enklere for forbrukerne.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. det er eksakt de samme!

Seymour Duncan sier ihvertfall det selv.

Dette er bare for å skreddersy oppsett for Ã¥ gjøre det enklere for forbrukerne.

OK! Gir meg på den, men da har isåfall Lace Music Products gitt meg feil opplysninger da jeg spurte dem om ett sett med Lace Sensor Silver. De selges kun enkeltvis, men de kunne kalibrere ett sett for meg sa de. Som jeg forsto det på dem kunne de tilpasse mic'ene for hverandre som jeg beskrev i forrige innlegg. Mulig det er en "bløff" produsentene bruker for å selge mer? Vel, da har ivertfall jeg gått på den :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK! Gir meg på den, men da har isÃ¥fall Lace Music Products gitt meg feil opplysninger da jeg spurte dem om ett sett med Lace Sensor Silver. De selges kun enkeltvis, men de kunne kalibrere ett sett for meg sa de. Som jeg forsto det pÃ¥ dem kunne de tilpasse mic'ene for hverandre som jeg beskrev i forrige innlegg. Mulig det er en "bløff" produsentene bruker for Ã¥ selge mer? Vel, da har ivertfall jeg gÃ¥tt pÃ¥ den :blink:

Enig i at det er litt på grensen slik de fremstilte det, for de gir deg liksom følelsen av at dette er noe ekstra!

Betyr bare at pickupene er optimalisert for de individuelle posisjonene, men det høres jo fint ut!

Sjekk denne tråden f,eks:

http://www.seymourduncan.com/forum/showthread.php?t=157817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er litt på grensen slik de fremstilte det, for de gir deg liksom følelsen av at dette er noe ekstra!

Betyr bare at pickupene er optimalisert for de individuelle posisjonene, men det høres jo fint ut!

Sjekk denne tråden f,eks:

http://www.seymourduncan.com/forum/showthread.php?t=157817

Ut fra det som står i linken er det jo en forskjell, og forskjellen går jo ut på det jeg har ment. Mic'ene er tilpasset den posisjonen de skal stå i- kalibrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det som står i linken er det jo en forskjell, og forskjellen går jo ut på det jeg har ment. Mic'ene er tilpasset den posisjonen de skal stå i- kalibrert!

Det er jo deg jeg har sagt.

DET ER DE SAMME MIKKENE!!! Ja, kalibrert betyr at de skal stå i forskjellige posisjoner, akurat som når du kjøper de løst!!!!!!

Er ikke noe magisk med dette, tro meg!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo deg jeg har sagt.

DET ER DE SAMME MIKKENE!!! Ja, kalibrert betyr at de skal stå i forskjellige posisjoner, akurat som når du kjøper de løst!!!!!!

Er ikke noe magisk med dette, tro meg!

Tror ikke du helt forstår hva jeg mener, OG SLÅ AV CAPS LOCK'EN DIN!!!

Når du kjøper en løs halsmikk, så er den kalibrert for halsposisjon. Hvis du kjøper et kalibrert sett, så er mikkene, akkurat som de løse, kalibrert for hver enkelt posisjon. Ingen forskjell på den biten. Men.... I ett kalibrert sett blir ikke mikkene kun kalibrert for plassering, men også mot hverandre. Utgangssignalet blir tilpasset for hver enkelt mikk slik at de passer best mulig sammen. Slik fikk jeg det forklart hos Lace, og det er slik jeg oppfatter det via forumet hos SD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du helt forstår hva jeg mener, OG SLÅ AV CAPS LOCK'EN DIN!!!

Når du kjøper en løs halsmikk, så er den kalibrert for halsposisjon. Hvis du kjøper et kalibrert sett, så er mikkene, akkurat som de løse, kalibrert for hver enkelt posisjon. Ingen forskjell på den biten. Men.... I ett kalibrert sett blir ikke mikkene kun kalibrert for plassering, men også mot hverandre. Utgangssignalet blir tilpasset for hver enkelt mikk slik at de passer best mulig sammen. Slik fikk jeg det forklart hos Lace, og det er slik jeg oppfatter det via forumet hos SD.

Det er de samme mikkene!!!!

Jeg spurte akurat en Seymour Duncan tech og han kunne bekrefte at det er EKSAKT de samme mikkene som du kjøper løst!

Spør Duncan om Quarterpoundermikker hvis du ikke tror meg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.