Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger nytt høyttalerelement


Anbefalte innlegg

Hei :)

Er det noen her som har erfaring med hvordan lyden blir når du blander forskjellige høyttalerelementer i samme kabinett?

Jeg skal bytte ut det ene elementet i Engl 412ss kabinettet mitt, det er sprengt. Alle elementa som sitter i fra før er V60 som er standardelementa.

Noen som har tips til hva jeg eventuelt kunne byttet det med? Har sett litt på de to elementa på gitaronline.net, for jeg vet det er gode priser der (bestilte fireballen derfra). Noen som har erfaring med dem? (altså elementa) WGS Veteran 30 og Eminence Patriot Texas Heat heter de.

Takker veldig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å blande ulike typer høyttalere i samme kasse er ikke noe problem, og er vanligere enn du tror. Selv kjører jeg 2stk G12H og 2stk V30 i samme 412-kasse, og det låter suverent.

Pass må at elementene du mikser har ca. samme følsomhet og motstand, slik at du ikke risikerer at noen av elementene spiller mye lavere enn de andre. I tillegg kan det med fordel være litt fornuftig å tenke på frekvensresponsen til høyttalerne du benytter. Til å passe med V60 ville jeg nok valgt en høyttaler med mer mellomtone, for å oppnå en god balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg noenlunde peiling på hva jeg skal se etter. Eneste problemet er at jeg klarer ikke å finne frekvensrekkevidden til Celestion V60. De ligger ikke hos Celestions hjemmeside, og jeg har forstått det slik at de er spesialdesignet for Engl sine standard kabinett, men jeg klarer ikke finne noe informasjon om dem hos deres hjemmeside heller.. Jeg har heller ikke noe peiling på gitarkabinetthøyttalere merker, så hvis noen har tips og erfaringer å komme med så hadde det vert utmerket. Nok en gang, noen som har erfaring om WGS Veteran 30 og Eminence Patriot Texas Heat som er på gitaronline.net sin hjemmeside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mister!

Hvis du svinger innom forus en dag så kan du ta med ampen og teste noen kabinetter jeg har stående. Har to med texas heat og et med WGS v30. Mulig Øyvind Schøyen stikker av med V30-elementene, da er det i tilfelle de siste jeg har på lager, men jeg tror han kommer til å innse at TH er et bedre valg ;)

Hvis du ikke har nummeret mitt kan du jo få det av Tore, så skal jeg finne noe dødtid neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.