Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris for Randall RH100-amp


Anbefalte innlegg

Hvilket kabinett har du? Er det det som var med KH'en?

Anbefaler deg å selge begge deler og kjøpe ny amp og kabinett når du først skal gå til innkjøp av en Dual Rectifier.

Men ca 70% av dagens nypris er en grei pris å begynne med viss alt er i god stand - useende og det tekniske.

Eventuelt senke prisen etterhvert viss det ikke du finner noen som er interessert.

Bare husk at dersom du skal ha en så dyr amp som Rectifier, så er det lurt å invistere i et bra kabinett for å få mest utbytte av forsterkeren.

Trenger ikke være 4x12. 2x12 er både billigere og det spiller mer enn høyt nok i de fleste sammenheng :)

Sjekk bruktmarkedet.

Hvor i landet befinner du deg foresten? Ligger en del kabinetter til salgs på vestlandet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det som fulgte med RH-en ja.

Har funnet en topp til 13000, men har også funnet en til 28 000 med 4X12 kabinett. Så det eneste du vil anbefale å bruke til Rectifieren er Mesa-kabinett?

Befinner meg nord i landet, så derfor er det dårlig med det.

Vet du også hva en nypris på en RH100 med 4X12 kabinett er nå? Prøver å lete det opp uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner desverre ikke ut av det. Syns 28 000kr virket litt dyrt.

Du kan sjekke ut bruktmarkedet og se om du kan finne noe der.

og nei, det er ikke bare Mesa-kabinetter som er bra. Man har mange alternativ å velge mellom.

Til metal så syns jeg at kabinetter med Celestion V30 (Vintage 30) funker utmerket. Er vell det Mesa-kabinettene har.

Du kan prøve å finne Marshall 1960v, V for Vintage eller andre merker som Hughes&Kettner, ENGL ol.

kommer ikke på noen i farten, men det finnes mange gode kabinetter som er rimeligere enn Mesa-sine.

Fikk mitt H&K kabinett, 4x12 V30 til 4500kr, nesten nytt og grunnen er fordi mange ignorerer "upopulær, masseproduserte" merker.

Fyren fikk ikke solgt det, så jeg kjøpte det. verdt alle pengene. Men jeg hadde nok fint klart meg med et 2x12 kabinett i bandsammenheng også.

Btw: skal ampen brukes hjemme, i band/live eller begge deler?

Hadde jeg hatt råd, så ville jeg kjøpt enten Mesa, ENGL, Bogner eller Vader-kabinett selv. Men det betyr ikke at det er det eneste som er bra nok ;)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Uansett prist må jeg nok spare opp litt. Var å hørt hva prisen for en ny Mesa er. Kommer nok opp mot 35 000 med dagens dollarkurs. Er nok på tide å se etter en jobb.
Du må for all del ikke finne på å kjøpe en NY Dual Rectifier.

Kjøper du brukt kan du få de ned i 10 000 kr faktisk, vanlig bruktpris ligger vel rundt 12 000-13 000 kr.

De aller aller billigste har ofte amerikansk strøm og trenger derfor omformer, men ikke alle.

Er du tålmodig og sjekker bruktmarkedet jevnlig skal jeg LOVE deg at du får en Dual Rectifier til godt under 15 000 kr.

Hvis du nøyer deg med Single og Tripple også blir det lettere. De er i stor grad samme forsterker med flere watt.

Vet single ikke har rørlikeretter, men afaik så bruker de fleste transistorlikeretter med Dual/Tripple Rectifier i metalsammenheng uansett.

Single har jeg sett ned mot 8000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må for all del ikke finne på å kjøpe en NY Dual Rectifier.

Kjøper du brukt kan du få de ned i 10 000 kr faktisk, vanlig bruktpris ligger vel rundt 12 000-13 000 kr.

De aller aller billigste har ofte amerikansk strøm og trenger derfor omformer, men ikke alle.

Er du tålmodig og sjekker bruktmarkedet jevnlig skal jeg LOVE deg at du får en Dual Rectifier til godt under 15 000 kr.

Hvis du nøyer deg med Single og Tripple også blir det lettere. De er i stor grad samme forsterker med flere watt.

Vet single ikke har rørlikeretter, men afaik så bruker de fleste transistorlikeretter med Dual/Tripple Rectifier i metalsammenheng uansett.

Single har jeg sett ned mot 8000 kr.

Single har mindre mens triple har mer watt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.