Web Analytics
Jump to content

Hjelp

Evire
 Share

Recommended Posts

Da blir du nødt til å kjøpe et eksternt lydkort, og da plugge gitaren inn i den, og den inn i USB eller firewire på PCn.

Såvidt jeg vet finnes det ikke gitarkabel med jack i ene enden og USB i andre ;)

Guest Elma
Såvidt jeg vet finnes det ikke gitarkabel med jack i ene enden og USB i andre ;)

Stealth Plug fra IK Multimedia har jack i den ene enden og USB i den andre. Men, ville heller kjøpt et lydkort. Mere brukervennlig til andre ting også.

Man kan fint koble en gitar til PC ved å bruke en gitarkabel med adapter i enden som er en mini-jack. Koble inn i "line In" eller "mic" på PC'en din.

På min bærbare så blir det latency og støy. Men på den stasjonære så trenger man ingen ekstern lydkort.

En slik adapter koster mellom 15-30kr på Class Olson og andre butikker.

Edited by Troll

Man kan fint koble en gitar til PC ved å bruke en gitarkabel med adapter i enden som er en mini-jack. Koble inn i "line In" eller "mic" på PC'en din.

På min bærbare så blir det latency og støy. Men på den stasjonære så trenger man ingen ekstern lydkort.

En slik adapter koster mellom 15-30kr på Class Olson og andre butikker.

Hva heter de?

Art. nr. 32-7090 hos Clas, eller tilsvarende i andre butikker. Dette betinger at du har et vanlig onboard lydkort. I tillegg trenger man en vanlig gitarkabel, men det har vel de fleste som har en elgitar. Plugg den inn i mikrofoninngangen, ikke line in. Det blir lyd, men ikke regn med verdens beste lyd :)

Edited by CastorFiber