Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender VG Stratocaster


kbaa

Anbefalte innlegg

Har forstått det slik at Fender har sluttet eller skal slutte å produsere VG stratocaster.

Ser da at en del nettbutikker rundt om kring i verden selger de siste av denne ganske billig.

Kan få en slik fra f.eks Tyskland for:

6900 kr + frakt og moms.

Blir da ca 8600 kr + frakt.

Norsk pris er mellom 15000 og 23000 kr.

Har noen prøvd denne, har sett at det er litt delte meninger om denne?

Må være en grunn til at de slutter å produsere den.

Noen som vil anbefale eller fraråde og hva med eventuell bruktverdi om noen år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er dyr å produsere, folk har fordommer mot den digitale verden, dette fører til at gitaren selger dårlig, og da er det heller ikke noe vits for fender å fortsette å produsere dem. Ellers vil jeg si at VG straten er helt grei. Men skal du ha strat så er det like greit å kjøpe en standard strat.

Bruktverdien er nok ikke allverdens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Blir det ikke omtrent samme prisen som for en Am standard strat. Har forstått at Vg'en fungerer som en vanlig en i utgangspunktet, så kan man svitche over til elektronikken og spille 'digitalt' om man ønsker det.

Stemmer ikke dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det stemmer vell i stor grad. Og om det er det du ønsker så er det jo bare å kjøre på.

Men, om du er ute etter en god strat, med muligheten for å selge den igjen lett er det like greit å kjøpe en Standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du velger om du vil bruke en VG Strat som en vanlig strat eller som emulert gitar.

Jeg prøvde en VG Strat en times tid og ble ikke så veldig imponert... Lyden fra de emulerte modellene var rett og slett ullen. Gitaren var definitivt best når jeg brukte den som en vanlig strat, men da var jo litt av poenget borte... Jeg har tidligere hatt en Variax 600 og synes den var bedre i lyden, i tillegg til at jeg hadde Variax Workbench (program som lar deg "bygge" din egen virtuelle gitar, slik at du f.eks. kan lage en Strat med en P-90 pickup, en humbucker, og en telecaster-pickup :-) Men for all del, som strat var VG-straten helt fin - det er bare det at da får du en bedre gitar for pengene hvis du kjøper en Mexico Roadworn eller en Highway 1.

Hvis du er på jakt etter en gitar med mulighet for å emulere flere ulike gitarer, så har Godlyd en brukt Variax 700 til salgs (topp-modellen til Line6, med langt flere lyd-varianter enn en VG Strat): godlyd.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.