Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lag din egen LP


The Euphor

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pøsj- det er da vanlig praksis. Bli med damer på klessjåpping. Rutinen er slik:

1: Se på første linje på vaskelappen.

2: Er navnet korrekt i forhold til anbefalinger fra trendsettere og reklamehypere innenfor ditt segment, så:

3. Forsøk å få plagget til å passe på kroppen. Hvis ikke:

4: Heng skrotet tilbake på stativet.

Enkelt, greit og korrekt. Hva greiene egentlig er verdt, spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er tydeligvis mest opptatt av navnet på hodet. :lol:

Eller at ting ser kliss likt ut som for 50 år siden. Gud forby at en knapp flyttes eller fjernes, eller at profilen endres litt (selv om det forbedrer balansen i gitaren, eller har andre fordeler).

Var forøvrig et veldig interesant foredrag under midt-norsk gitarweekend som tok for seg gitarens utvikling, og hvordan en del av løsningene som har blitt etablerte standarder var "tilfeldigheter", "feil" og "shortcuts" både fra Leo og Gibson og andre :) Nå har jeg desverre teflonhjerne så jeg kan ikke gjengi historiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at ting ser kliss likt ut som for 50 år siden. Gud forby at en knapp flyttes eller fjernes, eller at profilen endres litt (selv om det forbedrer balansen i gitaren, eller har andre fordeler).

Var forøvrig et veldig interesant foredrag under midt-norsk gitarweekend som tok for seg gitarens utvikling, og hvordan en del av løsningene som har blitt etablerte standarder var "tilfeldigheter", "feil" og "shortcuts" både fra Leo og Gibson og andre :) Nå har jeg desverre teflonhjerne så jeg kan ikke gjengi historiene.

Jeg har ikke noe problem med at gitarer blir fornyet og modernisert, jeg syntes egentlig det er fantastisk. Men jeg liker å kunne blande neck og bridgepickup, og da må man ha fire knotter. Dessuten syntes jeg LP'en blir for "strattete" med de tre knottene plassert slik som på disse gitarene. Singelcut modellene til PRS ser helt feil ut med to knotter og pickupvelgeren nede på kroppen, mens hagstrøms superswede ser helt fantastisk ut. Trussart-LP'en er noe av det tøffeste jeg vet om, og Eclipsen til ESP er også pen bare den har fire knotter. En av de peneste LP'ene er allikevel Kramer Custom. Trenger for all del ikke stå Gibson på dem, selv om jeg mener det er en egen klasse over customene dems. Ville heller hatt en Epi Custom enn en Gibson Studio.

Endret av syndromet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med at gitarer blir fornyet og modernisert, jeg syntes egentlig det er fantastisk. Men jeg liker å kunne blande neck og bridgepickup, og da må man ha fire knotter. Dessuten syntes jeg LP'en blir for "strattete" med de tre knottene plassert slik som på disse gitarene. Singelcut modellene til PRS ser helt feil ut med to knotter og pickupvelgeren nede på kroppen, mens hagstrøms superswede ser helt fantastisk ut. Trussart-LP'en er noe av det tøffeste jeg vet om, og Eclipsen til ESP er også pen bare den har fire knotter. En av de peneste LP'ene er allikevel Kramer Custom. Trenger for all del ikke stå Gibson på dem, selv om jeg mener det er en egen klasse over customene dems. Ville heller hatt en Ep Custom enn en Gibson Studio.

Du understreker jo egentlig bare poenget mitt her :)

Disclaimer:

Jeg vil understreke at jeg ikke er ute etter å kritisere. Mere å observere og påpeke. Det er jo flott at vi mener litt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er tydeligvis mest opptatt av navnet på hodet. :lol:

Navn...

Hvor får du det fra? Gøy hvordan du antar ting akkurat som andre antar ting med Ibanez.

Jeg liker headstocken på den, men den mangler en knob.

Endret av Grohl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du understreker jo egentlig bare poenget mitt her :)

Disclaimer:

Jeg vil understreke at jeg ikke er ute etter å kritisere. Mere å observere og påpeke. Det er jo flott at vi mener litt forskjellig.

Kan ikke skjønne hvordan dette understreker det du sier. Flere av gitarene jeg nevner ovenfor har en fasong som er ganske så annerledes enn Gibsons Les Paul, og det med fire knotter mener jeg rett og slett ser bedre ut, uavhengig av produsent. Jeg er veldig glad i spenstige fasonger på gitarer, og merkenavn betyr ingenting for meg. Er av den oppfatning at en billig gitar kan ha like god kvalitet som de dyrere varianten. Jeg tror f.eks ikke at en highway 1 strat er noe bedre enn en hvilken som helst annen strat i et lavere prissjikte, så lenge du er villig til å justere og pusse litt. Jeg solgte min USA fender fordi den ikke kunne måle seg med 80-talls hondoen min. Spiller også oftere på denne enn jeg gjør på customen min. Kvalitet er ikke alene et produkt av pris i gitarbransjen, dersom du ser på masseproduserte gitarer. Merkenavn og image spiller minst en like stor rolle. Er veldig spent på de gitarene du skal føre, har hørt mye bra om både mayones og caparison. Virker som om begge disse produsentene har kvalitet som overgår fender og gibson en høy gang. Blir spennende å følge butikken din.

Jeg skjønner godt at du ikke mener å kritisere, blir på ingen måte fornærmet. Er lov å ha forskjellige meninger, og en liten diskusjon er vel bare sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig spent på de gitarene du skal føre, har hørt mye bra om både mayones og caparison. Virker som om begge disse produsentene har kvalitet som overgår fender og gibson en høy gang. Blir spennende å følge butikken din.

Ja det er spennende tider fremover. Gleder meg stort til å få de første gitarene inn :)

Jeg skjønner godt at du ikke mener å kritisere, blir på ingen måte fornærmet. Er lov å ha forskjellige meninger, og en liten diskusjon er vel bare sunt?

Her er vi alle fall helt enige. Men jeg har sett mange eksempler på at noen blir personlig fornærmet over uttalelser her på forumet, og siden jeg er en "nice-guy" som misliker bråk og krangel (men elsker sunn diskusjon) så kan det være greit å spesifisere innemellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at hvis man ikke vil diskutere, men kun eie "sannheten" om hvordan en gitar skal være, er det trolig lurere å lage seg en nettside uten muligheter for respons og presentere sin sannhet der. Det hadde i hvert fall jeg gjort.

Et diskusjonsforum er tamme greier uten litt diskusjon. Skulle alle andre svare "ja, jeg er helt enig" til alle påstander, kunne vi jo like gjerne pakket sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at hvis man ikke vil diskutere, men kun eie "sannheten" om hvordan en gitar skal være, er det trolig lurere å lage seg en nettside uten muligheter for respons og presentere sin sannhet der. Det hadde i hvert fall jeg gjort.

Et diskusjonsforum er tamme greier uten litt diskusjon. Skulle alle andre svare "ja, jeg er helt enig" til alle påstander, kunne vi jo like gjerne pakket sammen.

Ja, jeg er helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at hvis man ikke vil diskutere, men kun eie "sannheten" om hvordan en gitar skal være, er det trolig lurere å lage seg en nettside uten muligheter for respons og presentere sin sannhet der. Det hadde i hvert fall jeg gjort.

Et diskusjonsforum er tamme greier uten litt diskusjon. Skulle alle andre svare "ja, jeg er helt enig" til alle påstander, kunne vi jo like gjerne pakket sammen.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at hvis man ikke vil diskutere, men kun eie "sannheten" om hvordan en gitar skal være, er det trolig lurere å lage seg en nettside uten muligheter for respons og presentere sin sannhet der. Det hadde i hvert fall jeg gjort.

Et diskusjonsforum er tamme greier uten litt diskusjon. Skulle alle andre svare "ja, jeg er helt enig" til alle påstander, kunne vi jo like gjerne pakket sammen.

100% enig her også. Alle er vel egentlig det. Har bare merket at enkelte kan være litt hårsåre - så når jeg trodde jeg kunne bli oppfattet som om jeg var ute etter å tråkke noen på tærne, ville jeg bare si at det ikke var hensikten :)

Edit: let's get back on topic :)

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.