Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blir svart på fingerne


Anbefalte innlegg

Hva betyr det?

Litt usikker på hva du spør om, men bedre forklart:

Ibenholt (eng.: "ebony") er treverket som brukes som gripebrett på mange gitarer. Dette treslaget er veldig mørkt og på grensen til svart fra naturens side, men noen gitarprodusenter farger det ytterligere med svart farge...som kan farge av... Men om du IKKE har ibenholt gripebrett på gitaren din, så kan det være strengene som mange her påpeker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, som overskriften sier, å blir jeg svart på fingerne på venstrehånden når jeg spiller på el-gitaren min.

Horfor blir jeg det? Hva er det?

Fingrene begynner å råtne opp, kalt koldbrann. Du må nok amputere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva du spør om, men bedre forklart:

Ibenholt (eng.: "ebony") er treverket som brukes som gripebrett på mange gitarer. Dette treslaget er veldig mørkt og på grensen til svart fra naturens side, men noen gitarprodusenter farger det ytterligere med svart farge...som kan farge av... Men om du IKKE har ibenholt gripebrett på gitaren din, så kan det være strengene som mange her påpeker.

Ja, skjønte ikke hva ibenholt bettydde, men ja, jeg har ebony, er nok derfor.

Fingrene begynner å råtne opp, kalt koldbrann. Du må nok amputere!

Finnes det noen annen løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske stor forskjell på sammensetningen av svette, fett og sånn på hendene våre.

Jeg har for eksempel en kamerat som omtrent ikke kan lese vanlige aviser, fordi han løser opp trykksverten når han leser dem. Skriften blir smurt utover, og han er helt sort på fingrene når han har bladd gjennom en avis. Det å vaske hendene rett før han leser, hjelper veldig lite.

Gitaristen Rory Gallagher var kjent for "syresvetten" sin, noe Straten hans bar preg av.

FCRG_body-front.jpg

Sorte fingre kan enten være olje, eller oksydasjon. Hjelper det å vaske hendene før du spiller?

Jeg har mer enn en gitar, blir også litt sort på fingrene noen ganger, særlig hvis jeg plukker fram en gitar jeg ikke har brukt på en stund. Strengene reagerer med oksygen, og jeg tipper det er oksydasjon man får på fingrene. Det å oppbevare gitaren i bag eller koffert kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.