Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HELP ME !! !!


barrias

Anbefalte innlegg

Jeg spilte gitar i går..Etter en stund oppdaget jeg at e strengen tok nedi i 3 bånd..Det skjer kunn nor jeg holder nede 2 bånd! (det blir son "rachsskk" lyd) Å jeg aner ikke hva jeg skal gjøre :/ Noen som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at strengen klirrer borti et av båndene. Jeg har samme problem på en av gitarene mine. Har aldri giddi å gjøre noe med det, men jeg regner med at enhver gitarsjappe kan fikse det for etpar hundre. Hvis problemet bare er på ett av båndene, er det på grunn av at et av båndene er for høyt i forhold til det andre. Hvis det er på mange bånd trenger gitaren en "truss rod adjustment" (vet ikke hva det heter på norsk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitar-forumet er beregnet for gitar-tekniske spørsmål, og er flyttet over dit. (Som en notis: dette gjøres ikke fordi jeg er kjip eller noe sånt, men fordi folk som har lyst til å lese en gitar-teknisk topic går til gitar-forumet. Det samme gjelder de som svarer på topicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte gitar i går..Etter en stund oppdaget jeg at e strengen tok nedi i 3 bånd..Det skjer kunn nor jeg holder nede 2 bånd! (det blir  son "rachsskk" lyd) Å jeg aner ikke hva jeg skal gjøre :/ Noen som kan hjelpe meg ?

*1. Sjekk Halsen, den skal svinge svakt oppover (sett fra stolen).

*2. Sjekk båndene, har det som skurrer løsnet? eller er det det båndet før som er slitt?

--

*1. Juster halsen hvis den er feil justert, dette gjøres billig i de fleste gitarsjapper.

*2. Hvis det ene båndet er for høyt eller løst må det "bankes"/slipes, men dersom det andre båndet er slitt, må alle båndene slipes.

Man kan evt. bytte bånd.

Det spørs sef. hva slags gitar det er.

Dersom det er "hurtigtørka-koreaplanke" kan det være treverket i halsen som har slått seg. Dette gjelder stort sett alle billige(nye) gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket jo også..Trodde aldri noen gadd å svare på spørsmålet mitt! ;)

Men vis det er son som dere sier så tar jeg meg en tur til "gitarshappa" å får de til å fixe det..Orker ikke begynne å mekke selv...:) er litt for risikabet ;) (jeg lærte faktisk litt) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.