Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Earthen Excerpt


Knutern

Anbefalte innlegg

Syns introen minnet meg veldig mye om Satyricon sin Repined Bastard Nation...

Likte melodien og slikt. Vokalen var bra, selv om jeg ikke ser særlig fan av slik type synging (når du begynner å dra på litt).

Nå er myspace ikke den mest vennlige siden for å høre nøye gjennom hvordan lydbildet er (last opp på soundclick eller liknende, mye bedre kvalitet), men utfra grov inntrykket så er det veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare si...SATAN jeg likte vokalen din!

Sangen var bra den, likte det veldig godt. Men med vokalen over toppen så ble det helt hundre! :D

Er forsåvidt enig med Curly her at du bør laste opp på f.eks Soundclick for bedre kvalitet!

Endret av Tyrant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoh!

Jeg tenker i retning Symphony X når jeg hører dette, og det er helt klart mitt favorittband i sjangeren.

Herlig vokal, gode vokalmelodier og ikke minst en herlig gitarsolo.

Stemmen er jo som en blanding av Dio, han i symphony x, og et eller annet innen norsk folkemusikk. Fett!

Dette kommer fra en som stort sett hører på litt mer ukontrollert, bråkete rock og electronica.

(Jeg hører forresten noe Trashmen også inni der, og ser at du har dem blandt forbildene dine :P )

Endret av Amundeik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen. Vil gjerne ha meir beskrivende kritikk (kanskje på dei andre kriteriane enn lydkvaliteten mtp MySpace)! Eg kunne ha lasta opp på SoundClick, det er sant. Uten å ha vært innom heimesida deira, kva filformat tek dei?

Denne låta ville eg skulle være ein slags "studiomusiker"-test; Eg skreiv alle linjene, utenom vokallinjene, all tekst/tema. Deretter velgte eg ut dei personane eg tenkte ville være med på ein slik test. Vi skulle aldri øve saman, noko vi framleis ikkje har gjort, og om det var noko dei lurte på så skulle dei komme til meg. Eg gav dei friheita til å endre på smålinjer som dei følte var unaturleg, men på denne låta var det ikkje tilfellet for nokon av utøverane.

Målet var jo å høyre om sluttresultatet hadde "gløden" og samspelet i seg, til tross for at hadde vi gått pitte litt mot ein meir mekanisk retning så hadde vi endt opp med MIDI. Eg veit endå ikkje kva eg synst, kva synst dykk?

Idèt vi skreiv/sang inn vokalen så vart eg og vokalisten enige om en slags Russell Allen-sound til vokalen og ser at dette har komt godt i utrykk. Eg burde ikkje seie dette, men eg følar at vokalisten redda heile låta. Etter timar med miksing og innspeling av el-gitar var eg driiitlei av heile prosjektet, og 2 timar seinare hadde vokalisten lagt dei 2 fyste versa og eine refrenget og eg vart heilt blown away. Han er sinnsjukt flink, heiter Eivind Vilnes, og både synger og spelar i bandet The Bridds. I hjartet trur eg han er ein blues/groove/funk-vokalist, men er kapabel til så mangt.

Håper på masse fleire svar!

Endret av Knutern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.