Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HJELP! KRISE!


Jens-K

Anbefalte innlegg

Etter å ha gått å kvidd meg til det i lengre tid, tok eg endeleg til mots i kveld og sette i gong med strengeskifte på min Fender Strat 50`s CP. Denne har locking tuners, som eg aldri har vore bort i før. Trudde eg hadde fått ein grei instruksjon på korleis eg skulle gjere det, men når eg no skal sete på nye strengar, får eg det ikkje til. Er det nokon her som har vore bort i disse tunerane? Den typen som står beskreve i bruksanvisninga er ikkje den same som står på gitaren, merkeleg nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan bare forklare hvordan mine locking tunere fungerer og håpe at det er i ca samme gate. De fungerer ved at en skrue går gjennom stemme-mekanismen og låser skruen fast i toppen av hullet du stikker strengen inn i ( i stemmeskruen). Det er en mutter på baksiden av stemmeskruen ( på baksiden av hodet). Denne skrues opp på samme vis som en kork på en flaske ( lefty loosy, righty tighty). Da løsner skruen og strengen ramler ut av stemmeskruen.

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan bare forklare hvordan mine locking tunere fungerer og håpe at det er i ca samme gate. De fungerer ved at en skrue går gjennom stemme-mekanismen og låser skruen fast i toppen av hullet du stikker strengen inn i ( i stemmeskruen). Det er en mutter på baksiden av stemmeskruen ( på baksiden av hodet). Denne skrues opp på samme vis som en kork på en flaske ( lefty loosy, righty tighty). Da løsner skruen og strengen ramler ut av stemmeskruen.

Yes, det er denne typen som står beskreve i bruksanvisninga. Mine har eit spor for skrujern i toppen, så ein låser strengen ved å drage til med skrujernet. Fann ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spor for skrjern i Grover sine lockingtuners, men trenger ikke bruke det.

Er bare å slakke dem så mye at de går litt 'motsatt vei'

Kan det være slik på disse også? :huh:

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spor for skrjern i Grover sine lockingtuners, men trenger ikke bruke det.

Er bare å slakke dem så mye at de går litt 'motsatt vei'

Kan det være slik på disse også? :huh:

Ja det kan virke som om disse også er sjølvstrammande, men eg valde å ta litt ekstra med eit skrujern for å vere heilt sikker. Syns det er ein grei patent når eg fyrst fann ut av det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.