Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Flytte piano


Aphelion

Anbefalte innlegg

I kjelleren hos min bestemor står det et piano som jeg kan få hvis jeg henter det. Regner med at dette kan bli en ganske slitsom affære, er det like greit å hyre et flyttebyrå til å fikse biffen? Hva vil noe slikt i så fall koste?

Det er altså snakk om et såkalt «upright piano» (pardon my french), ikke et flygel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kjelleren hos min bestemor står det et piano som jeg kan få hvis jeg henter det. Regner med at dette kan bli en ganske slitsom affære, er det like greit å hyre et flyttebyrå til å fikse biffen? Hva vil noe slikt i så fall koste?

Det er altså snakk om et såkalt «upright piano» (pardon my french), ikke et flygel :)

Vi fikk pianoet vårt hentet av et byrå som driver med å flytte pianoer, det kostet vel noen tusenlapper. De syntes det var en grei jobb, men så var jo de vant til flygler osv. De benyttet også tilpasset transporttrekk for piano. Senere har vanlige flyttefolk bannet og svettet over å flytte pianoet opp og ned trapper; Så ja, anbefaler ikke å gjør det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tre kamerater skulle flytte et piano jeg kjøpte på loppemarked for ikke så lenge siden. Pianoet er av typen tidlig 1900-tall, med støpt stålramme, og jeg overdriver ikke hvis jeg sier jeg tror det minst veier 250 kg..... Vi leide bærestropper av et flyttebyrå, og klarte å bale pianoet opp oppkjørselen fra garasjen der det stod mellomlagret. Planen var å få pianoet helt opp i stua, som ligger i fjerde etasjen i leiligheten. leiligheten består av fire halve etasjer, så det er nok av trapper. Etter mye banning og sverting viser det seg at pianoet er for høyt til å kunne bæres opp trappa uten å gå i taket, så da bar ned til garasjen igjen. Brukte bortimot fire timer på å få pianoet til å stå akkurat der det stod i utgangspunktet.

Har snakket med flyttebyrå, og de sier de skal ha 1500,- for å demontere deler av pianoet, bære det opp og sette det sammen igjen. I tillegg må jeg ha pianostemmer til 1000,-. Uansett tror jeg dette er en mye bedre løsning enn å begynne med det sjøl.

Jeg tror at dersom pinoet er av en litt moderne utgave og ikke veier all verden, kan det fint flyttes selv. Sørg for all del for å få tak i skulderstropper, og vær minst fire mann. Sett de to sterkeste mennene bakerst hvis dere skal opp trapper. Ha masse øl tilgjengelig..

Er pianoet av den gamle, tunge typen er det bare å ringe proffene med en gang,......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal det stemmes uansett så anbefaler jeg kompiser. Så lenge dere er mange nok og sterke nok går det helt fint =p Vi bare inn pianoet vårt selv og vi var 3 stykker inkludert muttern =p (ikke noen trapper vel og merke) Pianoet vårt er fra 1908 og veier godt over 200 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt det selv ( med litt hjelp selvfølgelig), det er tungt men pleier å gå helt fint. Kjønner ikke folk som betaler for å løfte manualer på et treningssenter, men får grøssninger av å skulle flytte et piano. :lol:

Få med 20 jenter til å se på, så skal du se at de løfter ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet to av familiens XL 50 talls piano og et flygel ved flere anledninger. Så lenge man har bæreseler kan 2 mann flytte et piano så lenge det ikke er snakk om noen distanser. Er det trapper og elende, så holder det med 4 mann.

Jeg skjønner ikke helt hva enkelte prater om her - altså enten så klarer man å flytte pianoet eller ikke.. Det er klart det er slitsomt :) Men å flytte noe er jo som oftest nettopp det.

Pianostemmer må du stort sett ha selv om du leier inn supermann som flyttemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.