Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan få "Money for nothing" sound?


Anbefalte innlegg

Hei..

jeg er en rimelig fersk gitarspiller, men har llært meg nesten hele money for nothing av dire straits.. det jeg lurer på er hvordan jeg

kan få riktig sound på denne sangen?!

jeg har en Gibson les paul studio og en roland cube 30x.. er "grønn" når det gjelder innstilling av forsterker og valg av mikrofoner og alt det der, så litt hjelp hadde vært topp..

hvis jeg må kjøpe en pedal eller noe for å få riktig lyd, så er det åpen for det så lenge det ikke koster mer enn 1500 max 2000kr..

venligst ikke kom med komentarer som "kjøp en annen guitar, forsterker ol, jeg veit at jeg kanskje ikke har "topp" utstyr, det har jeg ikke penger til..

jeg vil bare ha mest mulig lik lyd med utstyret jeg har, men er som sagt grønn på og sette opp forsterker og guitar riktig :blink: .. jeg har ikke fått byttet strenger enda, så det er orginale gibson strenger, noen strenger om gir mer "knplfer" lyd kanske?

håper på hyggelig svar :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med å sette ampen på "Classic" med gain ca halvveis om jeg ikke tar feil. Du vil også trenge en wah-pedal som sagt over. Du får en finfin wah-pedal til ca 1000-1500 kroner, og enda rimeligere brukt.

Du har rette gitaren, men hvis strengene er veldig gamle kan det være en idè å sette på noen nye for å få litt mere av "den rette" feelingen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte nok jeg måtte ha en wah pedal ja.. får se i helga om jeg får kjøpt en ;)

strengene er ikke gamle, men tenkte jeg snart skulle bytte dem om ikke så lenge alikevell..

bruker ikke plekter på den sangen, det går vel ikke ann heller hvis man skal spille sangen sånn som den står i boka ihvertfall..

takker for gode råd!! kommer sikkert flere spørsmål :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Når det gjelder Knopfler - ikke bruk plekter. :)

Veeel... Det er stort sett rett, men eg har faktisk sett nokre konsertopptak (youtube) der han brukar plekter på denne låta. Ganske stilig det også, men det blir ein mykje meir rocka versjon.

Originalen er utan plekter med ein god gammaldags country/bluegrass-måte å spele på. Eit fantastisk riff :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.