Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva trenger dere å lære ?


The Euphor

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

- Jazzteori (modalsubstitusjon, improvisasjon - vil gjerne improvisere litt bedre enn bare "your average shredder")

- Liveopptredener (har ikke spilt live ofte nok i det siste, og må jobbe litt med scene-nervene)

Ahhh...noe for meg :) Det kommer

Problemet mitt er faktisk ikke teorien; jeg forstår hvilke skalaer jeg kan bruke og slikt. Poblemet er å få det til å høres modent og overbevisende ut når jeg spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ta en gjennomgang av det også...timing, anslag på gitar osv osv. SPESIELT timing..viktig i jazz

en DYKTIG jazzgitar lærer på skolen (Hans Mathiesen) sa, mente det jo ikke heeelt bokstavelig men, at så lenge timingen er i orden så låter det ganske jazz nesten uansett hvilke toner du spiller. Er litt sannhet i det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per. Når vi har fått summet oss etter eksamener, tør ikke gi noen garanti på nøyaktig tidspunkt. Håper det ikke tar så altfor lang tid før noe skjer...

Ok :)

Har god tålmodighet jeg... Ville bare vite når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ta en gjennomgang av det også...timing, anslag på gitar osv osv. SPESIELT timing..viktig i jazz

en DYKTIG jazzgitar lærer på skolen (Hans Mathiesen) sa, mente det jo ikke heeelt bokstavelig men, at så lenge timingen er i orden så låter det ganske jazz nesten uansett hvilke toner du spiller. Er litt sannhet i det :o

Eller som Pat Metheny sier....

http://www.bandrommet.net/musikk/metheny.mp3

Her får han en kromatisk skala til å låte fett pga hvordan han timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årtnli rytme er vel 4/4 med jevne firedeler på ridebjella, skarp på 2 og 4, to 32" basstrommer som leker seg med synkoper og raske dueller?

Ambassadøren og døra har åpnet sitt hjem, ambassadøra svinger lett, ambassadøren har gått hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekk fra post!

Jeg tror kanskje Euph er den snilleste, og muligens (har ikke hørt noen her forsåvidt) beste gitaristen av alle her..... *smisk smisk* :P

Beste gitarist er ikke snakk om å spille raskest, men da tenker jeg på pedagogi, kunnskaper, generelle musikarter osv... :wink:

Men Euph... Jeg vil gjerne ha din mening på den highway 1 gitar posten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.