Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Indikasjoner på slitne rør?


Anbefalte innlegg

Og BV har ikke greenbacks :)

Nei vet det, men tenkte greenbacks liksom var enda bedre enn v30, men jeg skal ikke si noe jeg, for jeg har aldri prøvd v30. Tenkte å stikke ned på lokale sjappa med ampen min og teste en 1960AV som jeg ser står der med en MG100HDFX topp på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er en 50w. Men det er fremdeles jævlig høyt, men hadde ikke skada å hatt det enda litt høyere. Men det er vel egentlig bare et luksusproblem.

Trommisen som sier at han hører oss litt dårlig (oss=gitaristene i bandet) men skal prøve å vri kabinettet litt mot trynet hans på øving neste gang. Hadde likt å fått en ordenlig svar på hvordan forsterkerene/PA burde stå i et øvingslokale, for best lyd.

Sett combo'n deres oppå stoler (hjelper mye) oså vridning/ plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca. et par mill kan dere få kjøpt trommisen vår ;) En av de skjeldne som virkelig har volumkontroll :ninja:

Øresus etter øving, hva var det igjen?................

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca. et par mill kan dere få kjøpt trommisen vår ;) En av de skjeldne som virkelig har volumkontroll :ninja:

Øresus etter øving, hva var det igjen?................

for all del, trommisen vår er virkelig dyktig, men vi liker å spille høyt, og det er jo da godlyden i ampene kommer frem og (så fremt du har rør-forsterker)

Vi bruker alltid hørselsbeskyttelse, vi vil ikke ende opp døve når vi er eldre. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del, trommisen vår er virkelig dyktig, men vi liker å spille høyt, og det er jo da godlyden i ampene kommer frem og (så fremt du har rør-forsterker)

Vi bruker alltid hørselsbeskyttelse, vi vil ikke ende opp døve når vi er eldre. =)

Jeg klarer ikke å spille med ørepropper jeg. Finner ikke tonen i det hele tatt når jeg korer. Hadde kanskje vært anderledes om jeg bare spilte gitar, men syntes ikke jeg får kontakt med lydbildet liksom. Høresbæsj ut uansett. Og jeg har sånne formstøpte i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å spille med ørepropper jeg. Finner ikke tonen i det hele tatt når jeg korer. Hadde kanskje vært anderledes om jeg bare spilte gitar, men syntes ikke jeg får kontakt med lydbildet liksom. Høresbæsj ut uansett. Og jeg har sånne formstøpte i tillegg

Har du slike du får spesialtilpasset hos spesialister, slike som koster en 2000 kr? De har jeg hørt masse skryt av.

Jeg har selv prøvet vanlige gummipropper, men følte meg helt far out, men det var forde vi spellte for lavt, var det en som påstod senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste investeringen jeg noen sinne har gjort er å få meg formstøpte propper. Syntes altid det har vært kipt med propper i øra fordi tonen blir jo borte. Etter at jeg var å fikk meg støpte propper er det egentlig bare som om man skur ned lyden på alt - helt genialt.

Søresus og hodepine - totally gone :) det som også er veldig digg med det er at man ikke blir så sliten av å spille med hele bandet - man blir rett og slett en bedre musiker når man hører mer av hva som skjer ...

Løp å kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående rør er det inmari mye forskjellig - jeg fikk problemer etter 6 mnd med rørene i sluttrinnet på mesaen min... ikke veldig happy med det

I den forbindelse gjorde jeg litt research og valgte meg NOS fra Tesla i preamp og Groove Tubes poweramp. Det var som å få en helt ny amp.

Tror mange forsterekere leveres med litt crap rør... fra fabrikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående rør er det inmari mye forskjellig - jeg fikk problemer etter 6 mnd med rørene i sluttrinnet på mesaen min... ikke veldig happy med det

I den forbindelse gjorde jeg litt research og valgte meg NOS fra Tesla i preamp og Groove Tubes poweramp. Det var som å få en helt ny amp.

Tror mange forsterekere leveres med litt crap rør... fra fabrikken....

Jeg håper ikke det var de samme røra som ble levert fra fabrikken for 21 år sia jeg netopp bytta ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste investeringen jeg noen sinne har gjort er å få meg formstøpte propper. Syntes altid det har vært kipt med propper i øra fordi tonen blir jo borte. Etter at jeg var å fikk meg støpte propper er det egentlig bare som om man skur ned lyden på alt - helt genialt.

Søresus og hodepine - totally gone :) det som også er veldig digg med det er at man ikke blir så sliten av å spille med hele bandet - man blir rett og slett en bedre musiker når man hører mer av hva som skjer ...

Løp å kjøp

OK, hvor fikk du laget de og hvor mye koster de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Lurer på om jeg har fått problemer også med min lille Blackstar HT-1R. Den kjøpte jeg vel runt februar/mars i år.

Mer skurrete overdrive, og så føles den mindre dynamisk. Flatere og dødere i lyden, liksom.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.