Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Indikasjoner på slitne rør?


Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm, nesten så jeg burde komme og teste gamleampen min da? Hihi :)

ja :D

Jeg syntes faktisk at lyden er bedre da jeg bruker low-input, og har mastervolum og pre-amp volum på 10, og en liten cleanboost, men har ikke fått testet den så veeeeldig mye etter at rørene ble satt inn.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir litt rundere da ja. Og kanskje mer plexi-ish? Blir litt i høyeste laget da, hehe :)

Ja, liker lyden da jeg gjør det. På de gamle røra var det mere vreng da jeg gjorde det, men med de nye "vintage" røra så føler jeg at jeg må ha en boost for å få nok vreng til acdc osv. Volumet kunne godt vært en smule høyere for min del, men det er vel få forsterkere som spiller særlig høyere. 100wattern blir jo ikke stort høyere heller. Kanskjer du følte at den var høyere med dine v30 elementer, enn for meg, som har G12T75 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, kör du bägge volymerna på max på en 100 watts JCM 800 och tycker att volymen är för låg? Fungerar förstärkaren som den ska eller är det kanske jag som har fattat fel? :) .

Det er en 50w. Men det er fremdeles jævlig høyt, men hadde ikke skada å hatt det enda litt høyere. Men det er vel egentlig bare et luksusproblem.

Trommisen som sier at han hører oss litt dårlig (oss=gitaristene i bandet) men skal prøve å vri kabinettet litt mot trynet hans på øving neste gang. Hadde likt å fått en ordenlig svar på hvordan forsterkerene/PA burde stå i et øvingslokale, for best lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, då förstår jag :) . Om man vill lyxa till det så går det ju ann att köpa en billig 1x12:a att ha som extra kabinett i replokalen. Då blir man litt mer flexibel angående hur man riktar kabinetterna.

Ja, men regner vel med at det blir en 1960B kasse etterhvert =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he.. sweet macho feeling :) .

Men är det inte litt rart att den inte spelar tillräckligt högt när den är maxad? Jag har en Engl Screamer på 50 watt i replokalen och jag tror att jag har kanal-volymen på ca 7 - 8 och mastern på typ 3 - 4 utan att ha några problem att höras och vi har en relativt stor övningslokal och en trummis som slår hårt. I och för sig så har vi bara en gitarrist och just nu är det litt problem med bassistens stärkare :) .

Jo, jag vet att alla 50 wattare inte spelar lika högt och att volymen är känsligast på "lägre nummer" och att det är flera saker som spelar in, men ändå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he.. sweet macho feeling :) .

Men är det inte litt rart att den inte spelar tillräckligt högt när den är maxad? Jag har en Engl Screamer på 50 watt i replokalen och jag tror att jag har kanal-volymen på ca 7 - 8 och mastern på typ 3 - 4 utan att ha några problem att höras och vi har en relativt stor övningslokal och en trummis som slår hårt. I och för sig så har vi bara en gitarrist och just nu är det litt problem med bassistens stärkare :) .

Jo, jag vet att alla 50 wattare inte spelar lika högt och att volymen är känsligast på "lägre nummer" och att det är flera saker som spelar in, men ändå.

Det var nok grunnet den slitte rørene at trommisen vår syntes det var for lavt. Vi har ikke øvd sammen enda med mine nye rør, så regner med det er bedre nå. Merket at det var lavere volum med dem gamle rørene enn det det er nå.

Men det har kanskje noe på hvordan vi har rettet kabinettene våre. Han syntes nemlig at andre-gitaristen også var litt lav, og han har en helt ny vintage modern. Skal prøve å rette dem mer mot trommisen på neste øving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.