Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Indikasjoner på slitne rør?


Anbefalte innlegg

Ja, hvordan låter egentlig gamle slitne rør? Blir clean dårlig, dårlig trøkk, skurrete, grov og ekkel vreng? Eller er det rett og slett når repratøren eller en annen pusher, mener at det er på tide å bytte til de utrolig gode rørene han selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en grov og skurrete vreng på den gamle Bolt'n. Jeg husker jeg var fornøyd med denne før, også har den vært stuet bort en tid og når jeg har tatt den i bruk det siste året har jeg brukt ekstern effekt. Så jeg vet ikke, kanskje jeg har blitt mere kresen i mellomtiden, eller så er det rørene. På clean virker den helt fin. Ev. volumtap er vanskelig å bedømme da den er på 60W og har et solid volum overskudd til mitt bruk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg stjeler tråden litt, men jeg lurer på om rørene på min jcm800 begynner å bli sitne. Merker at det er litt lavere volum, og at vrengen er mere buzzy enn den har vært før. Clean funker veldig bra, men somsagt så er vrengen veldig summete

Aphelion hadde ikke byttet rørene iløpet av den tiden han eide den, så regner med dem er ganske gamle nå. Er det JJ rør som liksom er "the shit" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg stjeler tråden litt, men jeg lurer på om rørene på min jcm800 begynner å bli sitne. Merker at det er litt lavere volum, og at vrengen er mere buzzy enn den har vært før. Clean funker veldig bra, men somsagt så er vrengen veldig summete

Aphelion hadde ikke byttet rørene iløpet av den tiden han eide den, så regner med dem er ganske gamle nå. Er det JJ rør som liksom er "the shit" ?

Adde er helt greit. Med bussy så mener du? Skurrete, grov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adde er helt greit. Med bussy så mener du? Skurrete, grov?

Hmm, tja hva skal jeg si... Det er vreng, men det er også summing. Det er sikkert folk som liker den sounden og. Nesten som lyden i en big muff pedal :P Altså ikke Marshall vreng. Veldig fuzzy vreng, ikke den varme overdrive-lyden til rør-marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk slik at den gamle Super Reverb'n ble parkert til fordel for Bolt'n og etterhvert solgt. På grunn av vrengen. Nå er jo ikke gamle Fender amper kjennt for god fyldig OD. Men nå synes jeg vrengen i Bolt'n minner litt om den gamle Fenderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å oppgi noe tidsintervall for rørskifte.

Det nærmeste er vel hvor mange timer et rør varer.

Hvordan du bruker ampen har også mye å si for hvor lenge rør varer.

Forskjellige rørtyper, og NOS-rør kontra nye rør har også forskjellig levetid.

Hvis du skal ha nye rør i Mesa ampen din, bør du sjekke hva de anbefaler

på Boogie Board forumet.

Hva som funker best er sikkert både avhengig av modell, og hva du vil ha ut av ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eftersom JJ-rör kom på tal i tråden så vill jag bara säga att jag väldigt varmt kan rekommendera Eurotubes. Kanonsupport av en man som har råkoll. Släng iväg ett e-mail till honom och skriv vilken förstärkare du har, vilket ljud du är ute efter och om du oftast spelar förstärkaren på hög, medel eller låg volym så svarar han(oftast inom en halvtimme, om det inte är natt där borta i Oregon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eftersom JJ-rör kom på tal i tråden så vill jag bara säga att jag väldigt varmt kan rekommendera Eurotubes. Kanonsupport av en man som har råkoll. Släng iväg ett e-mail till honom och skriv vilken förstärkare du har, vilket ljud du är ute efter och om du oftast spelar förstärkaren på hög, medel eller låg volym så svarar han(oftast inom en halvtimme, om det inte är natt där borta i Oregon).

Jeg har bestilt nye rør fra eurotubes nå. Fikk en kjempelang mail av han der det sto litt om de forskjellige røra. Jeg endte opp med å bestille E34L ECC803S V1 Option, tror det skal passe til min stil :D kan ikke annet enn å anbefale eurotubes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt nye rør fra eurotubes nå. Fikk en kjempelang mail av han der det sto litt om de forskjellige røra. Jeg endte opp med å bestille E34L ECC803S V1 Option, tror det skal passe til min stil :D kan ikke annet enn å anbefale eurotubes!

Har installert de nye rørene nå, og jeg må si det var utrolig forskjell! Volumet ble høyere, den fuzz-vrengen forsvant og lyden ble mye mer detaljrik. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg bestilte den "vintage" optionen fra eurotubes, det låter helt fantastisk, og jeg må anbefale dette stedet! Løp å kjøp rørene hos denne mannen!

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.