Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken finish/ Gitar?


Anbefalte innlegg

Jeg var på Myrbråthen musikk idag, der så jeg en epiphone gitar som skiftet farge når man så på

den fra forskjellige vinkler. Den var grønn og så lilla. Vet noen hva den gitaren(modellen altså) eller finishen heter?

Det kalles vell "chamelon" lakk eller noe.. du vet.. de dyra som skifter farge ellernoe.

De bruker sånn lakk på f.eks Ibanez Xiphos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de lakkeres først i en farge så i en annen før et lag med vinklede krystall-partikler i lakkform blir sprayet på. Når u ser fra èn vinkel reflekterer krystallene èn farge osv. Du KAN lakkere dette selv, men det koster 10000kr literen... Og det er for sort/sølvutseende. Lilla/grønn koster nok betraktelig mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de lakkeres først i en farge så i en annen før et lag med vinklede krystall-partikler i lakkform blir sprayet på. Når u ser fra èn vinkel reflekterer krystallene èn farge osv. Du KAN lakkere dette selv, men det koster 10000kr literen... Og det er for sort/sølvutseende. Lilla/grønn koster nok betraktelig mer

Hvor mye trenger jeg for å lakkere en gitar? Ca hvor dyrt blir det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett dette systemet hos den lokale lakkpusheren , som spraybokser.

Husker ikke hvor mye det kostet, bare at jeg synes det var dyrt.

Først en spesiell base, så en lakk, så en annen og så klarlakk på toppen. Tipper det er en god del dyrere enn å lakkere med vanlig lakk, ja, og om hvor enkelt det er, aner jeg ikke. Jeg vil tippe at det ikke akkurat er det første lakkeringsprosjektet man bør hive seg over.

Noe av grunnen er at du får to lag med metallic som du trolig ikke kan pusse på før du lakkerer neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de lakkeres først i en farge sÃ¥ i en annen før et lag med vinklede krystall-partikler i lakkform blir sprayet pÃ¥. NÃ¥r u ser fra èn vinkel reflekterer krystallene èn farge osv. Du KAN lakkere dette selv, men det koster 10000kr literen... Og det er for sort/sølvutseende. Lilla/grønn koster nok betraktelig mer

Nja... Mulig dette gjøres i flere varianter, men jeg har gjort dette på plakterbrettet på Telecastern min. Det man trenger for å få en slik effekt er perlemorpulver og lakk. Perlemorpulveret koster forholdsvis mye, men man vil nok aldri nå 10.000,- pr. liter med denne løsningen. Jeg betalte 30 euro for 50 gr. av dette pulveret, og det holder nok til to-tre liter. Sjekk link under for hvor man kan bestille slik morro.

Pickguard01.jpg

Kremer-pigmente

M

Endret av Greasykid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er resten av tele'n like spenstig i finishen? :)

He he... nei den er nok ikke det. Hadde planer om det, men etter litt testing med den lakken fant jeg ut at det hadde blitt veldig overkill. Kroppen er matt/slitt svart. Ser litt vintage ut, men er egentlig bare latskap fra min side... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.