Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmespikka bass prosjekt.


Anbefalte innlegg

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Svarte også!!!!!!! :angry:

Nå har jeg borret hull for stemmeskruene, men jeg klaret selvfølgelig å bomme litt på plasseringen av den oppe til høyre....

Skulle ha vært plassert litt lengre ned.. :angry: :angry:

Jeg tok mål og skjekket flere ganger før jeg borret, og dobbelskjekket en gang til når jeg merket opp, men med en gang jeg løftet opp fresen etter å ha borret hullene såg jeg at her er det noe som er feil...

IMG_0110.jpg

Også har jeg skrapet/slipt bindingen på den øverste kroppshalvdelen...

IMG_0108.jpg

Er nå godt igang med å lage bindingen til den nedre kroppshalvdelen, men nå reiser jeg på jobb, så da blir det stopp en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her er den klar for oljing. Ferdig limt og slipt..

Jeg har testet ut ett par forskjellige typer olje, og finner ut at det er Danish oil som gir det fineste resultatet. Den gir treet en noe mere gyllen farge enn Tung oil gjør. Figureringen i treet kommer liksom bedre frem.

IMG_0148.jpg

Jeg har lagt ett strøk med olje nå, og finishen blir helt super, akkurat slik jeg hadde håpet :)

Poster flere bilder når jeg er ferdig med oljingen. Det blir vel tre strøk tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nøye som du er, skjønner jeg at det er ergelig. Men hvor mange bassister kommer du til å treffe som har innebygget laservater med avstandsmåler? Dette er det bare du som merker. Gleder meg til flere bilder, jeg.

Du kan jo late som at det skal være slik, og det er det som gjør at man kan se at den ikke er ekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for flotte komentarer :)

Om jeg starter en bassfabrikk som du foreslår kristoffereide, så tror jeg at den vil gå til helsike rimelig kjapt med det produksjonstempoet jeg klarer å holde... Heheh...

"Du kan jo late som at det skal være slik, og det er det som gjør at man kan se at den ikke er ekte?

"

Det har du i grunn rett i, men jeg tror jeg må forandre litt på trusrod koveret slik det er nå... Tror den stemmeskruen kommer i konflikt med det..

Har jeg forresten nevnt navnet jeg har tenkt å bruke på den???

Jeg vil på ingen måte prøve å legge fram at det er en orginal, og skal selvfølgelig heller ikke bruke Rickenbacker-navnet, så jeg har tenkt å kalle den "Ikkeenbacker". :)

Her er noen bilder av den ferdig oljet, og klar til montering av hardwaren...

Det ble noe lettere nå å få frem mønsteret og dybden i utskjæringene når den er oljet :)

0006.jpg

0008.jpg

0016.jpg

Jeg er nå godt igang med monteringen også (så langt jeg kommer før jeg får de siste delene jeg venter på)

Tar bilder av det i morgen...

Endret av Airbrusher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Men er det noen som kan hjelpe med med wiring diagram til denne????

Jeg har virkelig ikke peiling på strøm....

Har drevet å søkt på nettet, finner plenty wiringdiagram, men ingen til et slikt oppsett, med 3 pu's, 1 vol. pot, 1 tone pot, og 3-veis switch.

Å modifisere andre diagram som jeg finner er jeg ikke i stand til, da jeg som nevnt ikke har pøkk peil på strøm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.