Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmespikka bass prosjekt.


Anbefalte innlegg

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 years later...

Jøss..

Fikk for noen dager siden en lang mail fra en bassist i fra Hellas, som hadde sett bilder av denne bassen min, og var særdeles gira på at jeg skal bygge en til han.

Saken er at han er venstrehendt, og derfor vil ha en "lefty" :D

Han hadde tidligere en orginal, som han bestillte fra fabrikken da de ble byggd.

Men som han har fortalt meg, så var det en del "issues" med en del av disse bassene.. Det virket litt som at produsenten hadde dreti litt på draget og gjort en del "feil" under veis.

B.la så er PU'ene plassert i flere forskjellige formasjoner på dem. På noen av dem står dem veldig tett. Og på ganske mange av dem var det trøbbel med elektronikken.

Og, ennå værre; på noen av dem var det trøbbel med halsen. Noe som var tilfelle på "min venn's" bass. Den hadde en veldig "neck dip" som han sier selv. Så den var for han ikke veldig spillbar. Så det endte med at han solgte sin. Hans var nr 12 av 60. Har fått en masse bilder fra han, av hans bass, med sertifikater og hele greia. Og av en del av de andre i bassene i "opplaget"

Nå vil han altså ha meg til å bygge en "lefty" :D

Han spiller for forskjellige Greske artister, som er veldig populære i Hellas. Har ikke hørt på så mye av det ennå. Har spurt han om linker til musikk han spiller på. Det er en del jazz og typisk Gresk musikk ifølge han selv. Og av og til noe metall og blues. Alsidig bassist da.

Han lurte på hva jeg ville ha av betaling for å bygge en...

Til det sa jeg; gi meg en orginal, og du får verdens sansynlig eneste "lefty"... :P

Det kunne by på vanskeligheter som jeg forsto på han, de disse er noe vanskelig å få tak i..

Om ikke det blir en orginal 4004LK, så foreslo jeg en 4003 Jetglo da. Og om det var så at jeg ville ha en slik som betaling så skulle han gladelig få sendt en på døra til meg.

Så dette kan jo bli spennende... Må bare huske å gjøre ting speilvendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig morsomt ut og det er ikke rart at noen vil bestille det du lager. Jeg har fulgt med på flere av byggetrådene og har blitt imponert over det du har gjort.

Kommer du til å legge ut en byggeråd her når du setter i gang med leftybassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.