Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmespikka bass prosjekt.


Anbefalte innlegg

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker. :)

Er det noen som vet hvor jeg kan finne "wiring diagram" til en slik med de tre PU'ene???

Jeg finner kun for den standard'e 4004, som har bare to...

Og, på Lemmy's bass ser det ut som om han har en ekstra PU montert mellom bridge PU'en og den i midten.... Eller er det bare dekselet til den?? Om det i såfall er montert en PU inni der, trenger jeg også wiring diagram for den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen Lemmy- ekspert, men etter det jeg har lest, er de dekslet bare juks. Det er ikke fire pickups på den.

Hvordan ønsker du at det skal kobles, da? Burde være mulig å modifisere det "to- diagrams- skjemaet", evt. å bruke et trepickupsdiagram fra hvilken so helst gitar med tilsvarende deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ønsker du at det skal kobles, da? Burde være mulig å modifisere det "to- diagrams- skjemaet", evt. å bruke et trepickupsdiagram fra hvilken so helst gitar med tilsvarende deler.

Var noe slikt jeg hadde forestilt meg ja...

Hvordan jeg vil koble dem...?.. Hmmmm, tjaaaa.... Det mest vanlige er vel å koble den midterste og neck PU'n til samme bryterpossisjon, og bridge PU'en alene, om du skjønner.. Eller tar jeg feil der????

Men hvordan orginalene er koblet har jeg ikke klart å finne ut av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått i hus noen deler...

Tuners, Bridge og pot-knotter, alle fra Schaller :)

Men jeg mangler fortsatt PU'er og den chekered binding'en.

Noen som vet hvor man kan få kjøpt slik binding??? Finner ingen som har den typen.....

Og gripebrett hadde vert best å kjøpe ferdig, tror det kan by på litt utfordringer å lage det selv, mtp. fretting.... Finnes det å få kjøpt noen plass?? Warmoth hadde løse fretboards før, men de har sluttet med det nå, kun komplette necks...

84280_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har jeg fått bestilt gripebrett med de riktige "specs'a"...

Jason Clark hos www.custominlay.com fixer det.

Har vert lite jobbing med utskjærinngen på den nederste delen av kroppen nå i det siste, men litt har jeg nå fått gjort, så det står ikke igjen så mye.

Håper på å få frest ut hallsen når jeg kommer hjem fra jobb om ikke så mange dagene. :)

Og da har jeg igjen noen timer med spikking og pussing for å få til hallsprofilen.

Endret av Airbrusher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Puh...

Nå har jeg frest ut hallsen.

Et bilde fra arbeidet med å frese hallsen.

89250_s.jpg

Ikke helt ferdig med utskjæringen på den nederste delen, ble litt mere arbeid med denne delen enn den øverste. En del mere små detaljer på den nederste..

89251_s.jpg

Begynner å ane konturene av noe...

89252_s.jpg

89253_s.jpg

Endret av Airbrusher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.