Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenghøyde


-smash-

Anbefalte innlegg

Hei har en morgan gitar. Har merka at det er ikke alltid er like lett å spille et bare grep. Dette gjelder 2 bÃ¥nd. Vi har en morgan gitar til den er rosa og den er det enklere Ã¥ spille pÃ¥. Det er nÃ¥r jeg skal spille en f. NÃ¥r lange fingere dekker alle strengene i 2 bÃ¥nd. SÃ¥ var det noen som sa at det kunne være strenghøyden. Akustisk gitar nylon strenger.

Spørsmålet mitt er om det går ann å stille strenghøyden så det blir lettere. Kanskje de er for stramme :huh: Så jeg må slakke de litt også feste de å stemme de. Noen tips? Eller vet hva jeg skal gjøre?

Endret av -smash-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at rosa gitarer er litt lettere å spille på enn gitarer flest.

Neida, på akk-gitarer er det ikke bare bare å justere strengehøyden. Det kommer litt ann på hvordan stolen ser ut.

Så jeg kan ikke ordne det selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke slakke strengene for å fÃ¥ barregrep lettere, fordi det da skjer andre ting, som jeg kanskje tror det ikke er lurt Ã¥ komme inn pÃ¥ her. Det Ã¥ kunne spille barregrep, er en treningssak, som i en periode virker helt umulig Ã¥ fÃ¥ til, uansett hvor "bra" gitar man har eller ikke. Et tips-

- Ikke ta barregrepene på 2. bånd. Det er noe av det vanskeligste man gjør. Finn deg en tregreps-sang som er notert i for eksempel E, eller A, og ta H, evt A som barre, sånn for trening. Det å ta barregrepene i området 5. til 7. bånd er mye lettere for alle enn å klemme til i andre bånd. :)

Vil du være skikkelig slem mot deg selv, spiller du sanger i A- dur, med seks grep, og spiller alle som barregrep.. :) Etter en tid kan du knekke trommestikker med fingrene, alternativt bruke alle pengene dine på fysikalske behandlinger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på. Men jeg tror ikke det er noe du bør begi deg ut på selv. Jeg har liten erfaring med akk gitarer, og er ikke sikker på hvordan det skal gjøres. Selv ville jeg nok byttet ut den delen strengene ligger over i stolen, evt justert halsen.

Du bør nok følge rådet til LesMarshall og ta den med til en forretning. Der kan de det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke slakke strengene for å fÃ¥ barregrep lettere, fordi det da skjer andre ting, som jeg kanskje tror det ikke er lurt Ã¥ komme inn pÃ¥ her. Det Ã¥ kunne spille barregrep, er en treningssak, som i en periode virker helt umulig Ã¥ fÃ¥ til, uansett hvor "bra" gitar man har eller ikke. Et tips-

- Ikke ta barregrepene på 2. bånd. Det er noe av det vanskeligste man gjør. Finn deg en tregreps-sang som er notert i for eksempel E, eller A, og ta H, evt A som barre, sånn for trening. Det å ta barregrepene i området 5. til 7. bånd er mye lettere for alle enn å klemme til i andre bånd. :)

Vil du være skikkelig slem mot deg selv, spiller du sanger i A- dur, med seks grep, og spiller alle som barregrep.. :) Etter en tid kan du knekke trommestikker med fingrene, alternativt bruke alle pengene dine på fysikalske behandlinger. :P

Har kunnet barregrep i 3 år nå så tror det ikke er det som er problemet. <_< Det er noe rart med den gitaren. Jada klarer å spille barregrep på den, men det er så MYE behaglire og gjøre det på den andre gitaren vi har i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på. Men jeg tror ikke det er noe du bør begi deg ut pÃ¥ selv. Jeg har liten erfaring med akk gitarer, og er ikke sikker pÃ¥ hvordan det skal gjøres. Selv ville jeg nok byttet ut den delen strengene ligger over i stolen, evt justert halsen.

Du bør nok følge rådet til LesMarshall og ta den med til en forretning. Der kan de det

Ok. Skal til butikken der jeg kjøpte gitaren til uka, så kan høre der. Takk for svar ;)

Endret av -smash-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsner du strengene, kan du pirke ut stolen den hvite kammen som strengene løper over, og file denne ned. Men du trenger nok veiledning. Kanskje er det noe annet galt.

Jeg sier det igjen, det må da finnes en av forumets medlemmer med litt peiling, i nærheten der du bor som du kan besøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.