Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 POD x3 VS Line 6 POD x3 Live VS Annet?


Anbefalte innlegg

Nå er jeg veldig i tvil.

Jeg er akkurat ferdig med konfirmasjon, og vurderer å kjøpe ny multieffekt boks.

Jeg er inntressert i Line 6 x3 modellene, men noen jeg kjenner anbefalte Boss sine modeller.

Hva syns dere?

Akkurat nå er det x3 Live'en som er mest aktuell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt kjøpt Live-versjonen hvis jeg havnet pÃ¥ X3, hvertfall. Da har du jo mye mer kontroll pÃ¥ effektene dine.

På boss sin GT-10 kan du velge rekkefølge på effektene selv. Det kan du ikke på Line6-pedalene, noe som hvertfall for meg er en dealbreaker. Det folk ofte sier er at Line6 er bedre enn Boss på amp- og kabinettsimulering, mens Boss er bedre enn Line6 på effekter. Jeg har ikke prøvd Boss sine brett nok til å uttale meg noe særlig om lydkvaliteten deres, men gitaristen i bandet mitt har et GT-10 brett som han er veldig fornøyd med, og det låter jo ikke akkurat dårlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, vad ska den primärt användas till? Som effekter framför förstärkaren, inspelning eller övning eller alltihopa?

Av alla multieffekter jag har ägt så är Vox Tonelabs modeller de jag tycker bäst om men allt beror på vad man är ute efter för ljud och funktioner. Tycke och smak, så bäst är att testa de själv :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal brukes til alt mulig, men jeg er ikke kommet så langt at jeg spiller inn sanger, men det kommer nok ^^

Jag skulle gå för en Tonelab, den låter liksom mest "kvalitet" (enligt mig). Så är det bara att finna ut vilken version du behöver :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror inte att man kan säga att någon är bättre än den andra, bara vilken som som passar bättre för dig. ST är ny och den har jag inte provat men verkar ha bra störrelse (för mig). Det finns (fanns, men det finns brukt) också Tonelab SE (Stage Edition, dyrast. Stor med två gaspedaler) och desktop versionen (Billigast. Minst, utan pedaler).

Vill du ha pedaler så kan du utesluta desktop versionen.

Vill du inte ha ett alltför stort brett så kan du utesluta SE versionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Har hatt tre effektbrett: Behringer V-amp2, Line6 XT og nå X3 live. Tror du vil bli kjempefornøyd med X3, men det er fort gjort å gå seg vill i alle mulighetene som finnes. Du blir fort fristet til å velge en haug preset og prøve å skru seg en lyd til nesten hver låt bandet spiller. Det blir fort rot. Velg deg en 4-8 preset som du tilpasser og er trygg på. Få justert jamt volum på presetene i mellom er viktig. V-ampen har jeg ikke lenger, men jeg savner den faktisk litt. Fordi den var fin å øve hjemme på med cd og øreklokker. Lett å skru og finne frem på og lære seg litt om de ulike effekter. x3 er enklere å finne frem på enn XT-en, så jeg vil si verden går fremover. Displayet er lite, men logisk. I dag kjører jeg pedaler, men tror ikke jeg klarer å selge X3-en. Du får alt i en pakke og mangler egentlig ingen ting. Volum, Wah-wah, masse klanger, mm. Mange av presetene er altfor ekstreme til at de kan brukes på bandøving eller live. De må ofte dempes litt ned for at de kan brukes når du skrur på litt volum. En veldig kul grei er at du kan laste ned toner fra nettet. Der har jeg funnet de tonene jeg bruker mest. Du får også tilgang til masse kurser og tabs, noter, øvelser, osv. Mye gitarmoro for penga er det helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt et gt-6 brett hos en her på forumet og kan absolutt anbefale den hvis du ikke er ekstremt kresen... Effektene funker veldig fint og er lett og stille inn og du har full kontroll med føttene.

Jeg byttet bort min line6 pod 2.0 mot bossbrettet og konklusjonen er at de rene ampsimuleringene til Line 6(allerede så tidlig som med Pod 2.0) er veldig bra, mens effektene er litt svakere og man har mindre valgmuligheter, men det har vel garantert endret seg litt på de nyere modellene.

Vrengpedalmulighetene på GT-ene til boss syns jeg personlig funker også veldig bra sammen med en ordentlig forsterker så det er jo et stort pluss. Blir det for tynt har man jo en innebygd eq.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.