Web Analytics
Jump to content

spørsmål om capo

-smash-
 Share

Recommended Posts

Hei. Har en akustisk gitar. En morgan gitar. Trenger en capo så tror jeg skal kjøpe det i morgen. Er det en spesiell type? :) er det noen jeg mÃ¥ holde meg unna?

Så er det et annet spørsmål om morgan gitarer. Jeg synes morgan gitar er er andreledes å spille på en andre gitarer. Det er noe med halsen, har dere merket det?

Det uttales "kapo". Husk å fortelle i butikken om du har nylonstrenger eller stålstrenger.

Hvis du vil ha kommentarer på om Morgan- gitarer er annerledes å spille på enn andre, tror jeg du bør forsøke å forklare litt bedre. Det er forskjell på alle gitarer, det er nesten ikke mulig å finne en gitar man ikke kjenner forskjell på i forhold til andre.

Generelt vil jeg si at det ikke er noe spesielt særtrekk på de Morgangitarene jeg har prøvd.

Det uttales "kapo". Husk å fortelle i butikken om du har nylonstrenger eller stålstrenger.

Hvis du vil ha kommentarer på om Morgan- gitarer er annerledes å spille på enn andre, tror jeg du bør forsøke å forklare litt bedre. Det er forskjell på alle gitarer, det er nesten ikke mulig å finne en gitar man ikke kjenner forskjell på i forhold til andre.

Generelt vil jeg si at det ikke er noe spesielt særtrekk på de Morgangitarene jeg har prøvd.

Ok. Merker på skolen at det er enklere å ta barre grep på de gitarene.

Det har som regel noe med strengehøyde å gjøre, og er i utgangspunktet en justeringssak, og har ikke nødvendigvis noe med merke å gjøre. På billige gitarer er gjerne byggekvalitet en faktor her, for å svare kort.

Det har som regel noe med strengehøyde Ã¥ gjøre, og er i utgangspunktet en justeringssak, og har ikke nødvendigvis noe med merke Ã¥ gjøre. PÃ¥ billige gitarer er gjerne byggekvalitet en faktor her, for Ã¥ svare kort.

Ok. Søstra mi har en rosa morgan gitar, og den var det enklere på. Dritt egentlig. :angry: Går ikke ann å fikse regner jeg med. :( Nei, gitaren var ikke så dyr, så får heller invstere i en ny gitar om noen år.

Btw noen som vet om det går ann Ã¥ løse problemet. Kan jeg forandre høyden pÃ¥ strengen? Forresten takk for hjelp med capo spørsmÃ¥let ;)

Edited by -smash-

Det går ann å endre strengehøyden på alle gitarer, men på akustiske er det nok en fordel at du vet hva du driver med. Først må man justere trussen, slik at halsen er helt rett. Deretter pusser du ned nøtta eller brua, avhengig av hvor strengene er for høye. I og for seg en enkel prosedyre, men det er en stor fordel å vite hvor høyt strengene skal sitte før man begynner å knote med dette.

Det går ann å endre strengehøyden på alle gitarer, men på akustiske er det nok en fordel at du vet hva du driver med. Først må man justere trussen, slik at halsen er helt rett. Deretter pusser du ned nøtta eller brua, avhengig av hvor strengene er for høye. I og for seg en enkel prosedyre, men det er en stor fordel å vite hvor høyt strengene skal sitte før man begynner å knote med dette.

Ok.