Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny rørtopp! Hvilke?


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en røtopp.

Skal bruke rundt 12000.

Forsterkeren skal brukes hovedsakelig til rock.

Ønsker alt fra den vakreste cleanlyden, til de mest heavy riffene. Og Selvfølgelig En bra sololyd ;)

Av gitarer har jeg Fender Strat, Tele og Ibanez samt at jeg skal skaffe meg en Gibson Les Paul i framtiden.

Elsker lyden til Vox Ac30 men ønsker litt mere gain.

Gitarlyder jeg liker:

-Soloen på sangen "Hufsa" -Arcturus :wub:

-Malmsteen

-Satriani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God clean og bra vreng? Hmm... Fender Supersonic, utvilsomt!

Utvilsomt! Jeg har hatt min i ca en uke nå og den har taklet alt fra helt clean til veldig high gain bedre enn noe annet jeg har prøvd. Med en boost foran er det ikke grenser for å hardt du kan få det.

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de jævla dyre da?

Vil anbefale deg Marshall VM, Marshall JVM, ENGL Screamer. Veldig forskjellige forsterkere, men alle er bra på sine områder.

VM er veldig allsidig, har røff rockevreng og bra cleans. Men det er en enkanals amp. Har til og med nok vreng til å spille metal om du vil.

Mens JVM låter mer moderne, har tøffere vreng itl metal og tightere til metal, men VM har bedre cleans imo. VM låter litt mer vintage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogner Alchemist Head ligger på 10250,- pÃ¥ Sound1.

Prøvd diverse Marshaller, men synes de jeg har hørt var litt kjedlige i lyden.

Det jeg ønsker er vell en forsterker som låter som en Vox Ac30 på clean og lett vreng, men at man kan dra på skikkelig og få en Engl Fire/Powerball lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, en sånn forsterker skal du se lenge etter.. Eller ihvertfall betale sinnsykt mye penger.

Jeg tror at ENGL Screamer er et godt alternativ ihvertfall. På cleansfronten, er det fortsatt Marshall VM som ville passet bra.

Den har mer enn nok vreng til alt annet også.

husk at dersom du ska ha en topp/head så må du også invistere i et bra kabinett for å få merst mulig ut av ampen din.

Kan fort koste en del lapper det og. Sjekk også bruktmarkedet. Ligger noen Screamer-combos der. Prisene er litt høye, så prøv å prut ned til 7k i det minste.

Så har du 3k til overs å bruke på noe annet.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pÃ¥ noen videoer av Marshall VM 2266 og det hørtes ut som en lyd jeg kan leve med :D FÃ¥ dra innom en sjappe Ã¥ prøve!

Hva anbefaler dere av kabinetter til VM.

Er Vintage Modern 425A noe, eller er 1960A bedre egnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet med 425A, låt kule. Er vel greenbacks i disse kabinettene.

Men du bør nok se etter på bruktmarkedet. en Ny VM-topp + cab kan fort koste deg mye. Hvori landet bor du?

Ligger en del gode kabinetter til salgs her på forumet - befinner seg på vestlandet.

Ser ofte Marshall VM på finn.no

Combo er mulig å få til under 10k vil jeg tro. Men husk at det er en enkanalsamp- Kan være lurt å ha en overdrivepedal viss du skal ha "2 kanaler"

EDIT: Mange slike på finn.no

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17222335

Du klarer fint å finne et 1960 kab til 3-4lapper. Men det spørs om du trenger et stort kabinett da...

Kan anbefale kabinetter med V30 (Vintage30) elementer.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse pÃ¥ VM 2266 + 425A brukt :)

Bor på Østlandet så vestlandet blir litt langt...

Har overdrivepedal så det er ikke noe problem, men sus og dus med telecasteren derimot!

Forslag til Noise gate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.