Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

High end Jazz bass!


Gjest Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...

så du selger G&Len??*hehe*

Sadowsky. Finnes ikke bedre. Har spilt på en på Bass Gallery og likte den ikke noe bedre enn noen andre Jazz-basser, men alle sier at det er det råeste, så da er det sikkert det. ;)

Suker er sikkert bra, også.

Må bare prøve det som finnes. Bass Gallery i Camden, kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at eg har blitt litt litt ivrig på Dingwall i det siste, men har du vurdert Dingwall Super-J...? :P

cimg1727ch5.jpg

THE SUPER J

DESIGN GOALS

Traditional look and feel with modern quality and features.

* Shorter scale length for a quicker, punchier note decay

* Next generation pickups that are powerful, humcancel and retain a vintage single coil tone

* Remove weight from the headstock for better balance

* Simple but powerful controls

To get more information on the Dingwall Super J, check out our spec sheet.

* SUPERJ SPEC SHEET

Endret av ErlendDL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva legger dere forresten i begrepet high-end jazz? Skal den være dyrere, håndlagd osv ? det blir jo nevnt både Lakland DJ og Warmoth her, som jo koster ca det samme eller mindre enn en USA Fender jazz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warmoth med en Status hals er på alle måter like bra som en Sadowsky, Jeg er ikke ute etter det jeg kaller "ekstrem High-end bass", Som er dyrt for saken av å være dyrt, Som Sadowsky og de. Jeg har spilt billige Status basser der det og har vært mulig å klistre strengene til gripebrettet uten klirr og med upåklaglig båndarbeid og Finish, så det har lite med pris å gjøre.

Vet ikke High end jazz bass er vel alt som er likt eller høyere priset til Fender, men er et annet merke? :P Jeg vet at du med Alleva Coppola er nazi på Highend labelen :P

Det blir forresten Spector på meg om jeg får lurt en av de 2 blå med Kropp i bare lønn i min rettning..

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warmoth med en Status hals er på alle måter like bra som en Sadowsky, Jeg er ikke ute etter det jeg kaller "ekstrem High-end bass", Som er dyrt for saken av å være dyrt, Som Sadowsky og de. Jeg har spilt billige Status basser der det og har vært mulig å klistre strengene til gripebrettet uten klirr og med upåklaglig båndarbeid og Finish, så det har lite med pris å gjøre.

Vet ikke High end jazz bass er vel alt som er likt eller høyere priset til Fender, men er et annet merke? :P Jeg vet at du med Alleva Coppola er nazi på Highend labelen :P

Det blir forresten Spector på meg om jeg får lurt en av de 2 blå med Kropp i bare lønn i min rettning..

Jeg kan ikke være enig at Warmoth er like bra som Sadowsky, om det ikke skjer noe spesielt hvis du putter på en Staushals da. Det er klasseforskjell etter min mening.

Er det 4 strenger du skal ha? I tilfelle bør du sjekke ut bassene som Martin Foldal setter sammen. Det er nok en av de aller beste jazzbassene jeg har prøvd uansett pris.

http://gitarist.mystore.no/index.php/cPath/211

Jeg har ikke prøvd noen Status basser som har tilnærmet så bra hals som den Moses halsen Martin bruker. I tillegg får du med en Rufo flight.

Ellers har jeg prøvd et par 4 strengs Lakland DJ og eid en femmer. Veldig gode basser og forholdsvis rimelig.

Spector er vel ikke noen jazzbass? :P

Endret av bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eid en 5er DJ, hatet den.. Moses, etter det jeg har hørt, så nekter jeg å tro at de er bedre enn Status.

Jeg har funnet meg Spector Euro bassene, hehe. Så det blir forhåpentligvis det, og Nei, det er ingen jazz, Men et hadde ikke Shukeren vært heller.

De Moses halsene Martin bruker er spesiallaget til han, de spiller som en drøm!

DJ bassen er jo en veldig bra jazzbass? Ikke sikkert det er jazzbass du er ute etter?

De Spector bassene ser fine ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.