Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

High end Jazz bass!


Gjest Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

Lat og elendig headstock...den var fin. Poenget er at Alleva Coppola lager basser minst på høyde med NYC Sadowsky, men koster det samme inn til Norge som Jonny Musikk skal ha for en Metro...

Men nå har jeg en NYC sadowsky fra før, og en AC på vei, så jeg skal kime inn senere med en sammenligning.

Greit at det er en god bass, det er det sikkert ingen tvil om. Men den headstocken er den mest karakterløse og kjedeligste jeg har sett. Ser ikke ut som at han fyren har lagt mye arbeid i den. Og når man(vet ikke prisene på disse) bruker en del penger på en custom/butique bass, så skal jo bassen se litt spesiell ut, men det gjør den ikke, ihvertfall ikke med den headstocken.

Er som å se Anne Rimmen med bart. Sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Thunder Fingers

Vet ikke lenger hva det er jeg har lyst på :wacko:

Men nå virker det som om det blir stående mellom et eller annet med en status graphite hals, eller det å spare et par månder og kjøpe en Status Graphite B2....

Jeg har dog allerede Stemmeskruer, Stol, strengetre og halsplate til et byggeprosjekt.. så jeg burde vel egentlig fortsette på det :P

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke lenger hva det er jeg har lyst på :wacko:

Men nå virker det som om det blir stående mellom et eller annet med en status graphite hals, eller det å spare et par månder og kjøpe en Status Graphite B2....

Kjør på. Jeg stemmer for Status Graphite B2 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Lurer på om det må bli en custom model av B2'en da.. Jeg vet ikke helt hvor intressert jeg er i den klumpen bak der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det må bli en custom model av B2'en da.. Jeg vet ikke helt hvor intressert jeg er i den klumpen bak der...

Hehe. Høres ut som et knall alternativ! Men bare husk å legge inn fremgangen og prosessen på DIY delen av forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Blir nok den originale planen ja, om jeg ikke klarer å lure fra Roffa Rickenbackeren hans :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugbass
Greit at det er en god bass, det er det sikkert ingen tvil om. Men den headstocken er den mest karakterløse og kjedeligste jeg har sett. Ser ikke ut som at han fyren har lagt mye arbeid i den. Og når man(vet ikke prisene på disse) bruker en del penger på en custom/butique bass, så skal jo bassen se litt spesiell ut, men det gjør den ikke, ihvertfall ikke med den headstocken.

Er som å se Anne Rimmen med bart. Sånn er det.

Ja ja, smaken er som...osv

Scroll deg litt nedover i denne tråden, så ser ut et closeup bilde av headstocken, tror nok karen har lagt litt arbeid i den ja

http://www.talkbass.com/forum/showthread.p...848&page=29

En custombass trenger vel ikke se så spesiell ut? Det viktigste for meg er at den er veldig bra!

Prisen er forresten 10 lapper mindre enn en Fender Custom Classic koster i Norge...

Endret av bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, smaken er som...osv

Scroll deg litt nedover i denne tråden, så ser ut et closeup bilde av headstocken, tror nok karen har lagt litt arbeid i den ja

http://www.talkbass.com/forum/showthread.p...848&page=29

En custombass trenger vel ikke se så spesiell ut? Det viktigste for meg er at den er veldig bra!

Prisen er forresten 10 lapper mindre enn en Fender Custom Classic koster i Norge...

Headstocken ser like karakterløs ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugbass
Headstocken ser like karakterløs ut.

Vel, jeg synes den ser fabelaktig ut, og det er det som betyr noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Vel, Jeg liker den heller ikke.

Siste oppdatering i min GAS'ing etter ny bass...

G&L USA L2000 ser ganske sannsynlig ut nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest bugbass

Da er Alleva Coppolo LM5 bassen i hus, og den er bare helt fantastisk. Uten tvil den beste high end jazzbassen jeg har prøvd. Anbefales på det sterkeste til den som vil ha en bass som låter som en 70 talls jazzbass med en veldig god h streng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.