Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med produkter fra Guitarfetish.com


Blooze

Anbefalte innlegg

Installerte en Bigsby på LesPaul'n for noen måneder siden, og siden den begynte å bli litt kranglete med stemminga, tenkte jeg å sette på en roller bridge. Fant en på guitarfetish.com "Golden roller bridge, fits Les Paul". I samme slengen bestilte jeg noe dilldall; three ply plekterbrett og 4 golden speed knobs. Fikk pakka etter en ukes tid og:

1. Plekterbrettet er ikke svart, næremer grått og ser ikke bra ut på en svart LP. Det er heller ikke three ply, bare en påmalt hvit kant.

2. Kontrollerne har fargeforskjeller, 3 av dem er gyldne, den siste mer som "amber". Ser ikke bra ut installert.

3. Forgyllinga på rollerbridgen begynte å lakke av etter ca 1 time spilling, etter 2 timer knakk hjulet på H-strengen av. Uuurgh!

Gitaren er nå ubrukelig inntil jeg har fått tak i en ny roller bridge, det blir nok en Schaller til 55 $, ikke mere billig-dritt fra guitarfetish. Jeg har sendt klage og kommer til å returnere alt sammen.

Andre som har erfaringer med guitarfetish-produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har erfaringer med guitarfetish-produkter?

Jeg har ikke kjøpt sÃ¥ mye hardware der, men en roller bridge med nypris pÃ¥ $23 ville jeg kanskje ikke kjøpt uansett hvem som solgte det :ninja: Pickupene deres er veldig gode, heldigvis! (pÃ¥ sangen i sig bruker jeg GFS Power Rails)

Endret av HvitRavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en floyd, en vintage tremolo en drøss med stemmeskruer og diverse annet krimskrams derfra. I tillegg har jeg GFS pickuper i alle gitarene mine. Fantastiske priser, super kundeservice og god kvalitet på alle produktene jeg har bestilt. Man kan ikke regne med samme kvaliteten på hardware til denne prisen som på hardware som koster flere ganger så mye, men det høres ut som om du har vært litt uheldig. Er heldigvis ikke noe problem å bytte hos dem.

Wilkinson EZ-lock stemmeskruene er forresten de beste stemmeskruene jeg noengang har brukt. Har installert dem på alle mine gitarer, og har ikke angret et sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet en preamp og noen rails til Telecasteren min, og det er deler som absolutt er verdt pengene. Det er mulig jeg ikke er kresen nok.

Lyden av telen kan du høre på "No, I shot the sheriff" i linken i signaturen min.

Videre har jeg montert en boost- enhet for en annen på forumet. Den synes jeg kanskje ikke var noe for meg, men smaken er som baken. Det var ikke noe å utsette på byggekvalitet og sånn.

Det andre de selger har jeg ikke prøvd, og har ikke noen formening om, egentlig, bortsett fra at butikken er veldig grei å handle med. Det virker som om de fleste er ganske godt fornøyd med det de har kjøpt, selv om ikke alle synes pickupene falt i smak lydmessig.

Post gjerne erfaringene dine rundt returen/reklamasjonen, så får vi se om de er like gode å ha med å gjøre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventa vel ikke at en bridge til 22$ skulle være det helt store, men et metallet knekker etter 2 timer gjør den jo helt ubrukelig.

Snakka med Vintageguitar i Ålesund KRISTIANSUND nå nettopp og de mente vel at det kun er Schaller som lager bra roller-bridger til LP, koster 3-dobbelt men men....

Samtidig skuffende at de 2 andre produktene jeg bestilte samtidig ikke heller holdt mål. Fra nå av blir det kun orginale Gibson-deler.

Endret av Blooze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post gjerne erfaringene dine rundt returen/reklamasjonen, så får vi se om de er like gode å ha med å gjøre da.

Jeg har gode erfaringer med dem sånn sett, jeg fikk en bittelitt bulket humbucker en gang, så jeg fotograferte bulken og sendte til GFS og fikk en ny og feilfri humbucker en ukes tid senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å snakke dritt om vintagegitar, men du hadde vel ikke regnet med at de gutta der skulle si at et billig gitarrelatert produkt var bra? MÃ¥ vel ha 54' strat og Plexi for Ã¥ bli godtatt der i gÃ¥rden?

Hehe, nei men jeg spurte ikke om hva de synes om guitarfetish, jeg spurte om hvor jeg kan få tak i den beste roller bridgen til Les Paul. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.