Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musen hakker når jeg spiller av lyd! :(


ofulm

Anbefalte innlegg

Hva kan være grunnen til dette? Jeg har merket det før nÃ¥r jeg Ã¥pnet/spillte lyd fra KeyRig, men det er først nÃ¥ jeg har merket ast musen hakker hver gang jeg spiller lyd fra enten Cubase eller iTunes :( Hva er det som gjør dette, og hva kan jeg gjøre med det? Har en maskin med Windows XP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bærbare har to minnesloter. Beklageligvis betyr det at man må fjerne de brikkene man har, og sette i større. Jeg jobber med dette til daglig, og har ansvaret for drift av i overkant av 50 maskiner. Min erfaring er at en maskin med MS XP trenger 2 GB minne for å fungere stabilt og greit, selvsagt litt etter bruk og programvare. Trøsten er at minne ikke koster stort i dag.

En vanlig oppgradert XP er ikke det samme produktet som da det kom ut. Oppunder all kode er skiftet ut, og operativsystemet, sammen med nødvendig antivirusprogramvare bruker rett oppunder 1 GB minne i de fleste tilfeller.

En historisk opplysning, verdiløs som den er- fant igjen en kvittering på 16 MB minne for en tid tilbake, fra nittitallet. Det kostet den nette sum av 3750.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Går prosessorbruken i taket, er det "ting" det går an å gjøre med det. Det ene er å legge inn operativsystemet på nytt. Det er ofte effektivt, i og med at man får vekk en hel del grums som har samlet seg opp.

vil du ikke det, er det en del ting du kan gjøre:

- Fjern all programvare du ikke bruker.

- Fjern alt dill, som for eksempel bakgrunn på skrivebordet. Fjern alle ikoner og filer fra skrivebordet, bortsett fra "min datamaskin" og søppeldunken.

- Kjør Ccleaner på maskinen.

- Defragmenter maskinen

- skru av indexing, og fjern microsoft search og evt google desktop

- skru av antivirusprogrammet når du jobber med musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge.. Skal prøve det. Visste ikke at skrivebordet påvirket så særlig. Tips til hvordan skru av indexing?

Pleier å slå av antivirus, msn og media player når jeg spiller spill. Det hjelper til en viss grad.

Men jeg tror jeg skal prøve meg på Ubuntu, må bare skaffe en ekstern HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.