Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hører dere noe galt her?


Pål V

Anbefalte innlegg

Bortsett fra at han hørt seg fuktig pÃ¥ Steve Vai, sÃ¥ hørte jeg ikke noe galt. Han ripper av en hel del vendinger og smÃ¥ linjer, stort sett hele tiden... Makan til kreativ kar da gitt. :D

Han hadde nok likt å fått med seg Michael Anthony på bass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. det var en del mistakes der ja. Men det er helt sikkert meningen!

Kan da ikke være meningen å spille inn det der..... Ha ha ha.... Leste litt av teksten om han (ble lei og gadd ikke lese alt)... Og der er det jo så mye skryt at nesa faller av til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen litt kreative tonevalg, som nok en del vil synes er "feil" spilt, men jeg tror det skal være sånn.

Ellers synes jeg han var litt upresist til tider, og det var nok en og annen tone som ikke var klokkeren i løpene, også. Men for all del- dette er da en dyktig gitarist? Skal man kun høre på folk som spiller helt perfekt, blir det da ikke mange man kan lytte til.

Hvis dette er "Langt ute å kjøre", og grusomt, blir det mange av oss som kan pakke ned gitaren og begynne å spille noe annet. Ludo, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine ører har han glemt å stemme alle strengene - det er enkelte toner som virkelig skiller seg ut og er sure. Det høres også litt upresist ut her og der.

Dette er kanskje ikke min favorittmusikk, og jeg har ingen mulighet for å gjøre noe tilsvarende, men likevel synes jeg kanskje han spiller litt over evne til tider.

Jeg er mer tilhenger av "a little bit less is more" :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig..

Virker som han ikke vet hva han skal spille. han bare spiller licks rett frem uten å vite hva han gjør.

Deilig tone da.

Men det høres ut som han har stemt gitaren 1/4 tone unna backingtracken. Låter sånn når jeg prøver å spille Pantera med min gitar stemt etter apparat.

Men enkelte toner bommer han skikkelig på, uten vil. Av og til hører man en åten streng midt i en rask ting når han bomer på strengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det virker som om kompet ikke er særlig forseggjort. Syns det er upresist og litt halvveis på mange måter. Virker som om han bare har kastet sammen noe for å ha noe og spille solo over.

Det skjer skikkelig mye rart i kompet syns jeg. På ene låta har bass trommer og gitar har helt forskjellig oppfatning av hvordan timingen skal være, går seg til etterhvert men de roter det tl igjen jevnlig.

Tror de har brukt for mye tid på lead-gitaren her, og det er ikke lett å spille bra lead over så dårlig komp som han har.

Det hele virker for meg litt sånn... "Vi gjør det lettvint også tjener vi sikkert masse penger"

Sunt for meg å høre dette, så får jeg MYE mer respekt for Vai, satriani og alle andre gitar instrumentalister som jeg vanligvis ikke er så glad i. De tar i hvert fall musikken seriøst nok til å tenke på helheten, og arbeider med HELE låta og ikke bare gitarsoloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.