Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva definerer lyden i et rack?


Anbefalte innlegg

Ok, men min forsterkertopp som er rackmonterbar. Om jeg putter den i en rack, og bruker en preamp før toppen. Vil da toppen min fungere som sluttrinn? En kamerat av meg hadde nemlig en meget bøs forsterkertopp, men den sa han at han kun brukte som sluttrinn, fordi han hadde en preamp foran....(Forresten samme oppsett som lukather.) Blir det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, men vil nok låte bedre med en rørpoweramp.

Det er helt avhengig av hva man legger i "bedre". Jeg syns generelt at responsen i en transistorpoweramp er litt kulere til cleanlyd, den blir mye mer kontant. På samme tid låter det litt mindre livlig. Som med alt annet er det et spørsmål om hva du selv foretrekker.

90% vil si at rør låter bedre, og rør låter udiskutabelt bedre når det presses litt. Hvis man ikke er av dem som liker lyden i en transistoramp som sliter :mrgreen: Men helt klart gode poenger.

MEN, hadde jeg hatt en Fish, CAE etc, ville jeg ikke syntes det var så moro å bruke noe annet enn et sluttrinn i samme kvalitet, og til gitar er de fleste med rør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.