Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lowgain/crunch vrengpedal i plexi/Box of Rock-land


Aphelion

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bluesbreaker er en flott pedal, men det er mer en OD enn noe annet. Altså har du en TS aktig pedal fra før så.. Vel jeg synes den fungerer best i den leia i alle fall. Guv'nor pedalen låter mye mer ampvreng spør du meg. Crush Zone er ganske tøff, og kan låte fint med moderat vreng på amp'en, men det er mer en "one trick pony" enn f.eks Guv'nor. Og ja, jeg har disse pedalene.

Prøv Blackstar HT Dual distortion - now, that's a pedal bættre.. :) Men dyr da. Det er som å legge til en Blackstar amp til oppsettet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss OD-3. Billig og bra, og kan lett moddes til å bli enda bedre.

Boss er ikke så aktuelt, siden det er så godt som samme pris på det i USA som i Norge. Da blir fort en Boss-pedal like dyr som en Z.Vex...

Bluesbreaker er en flott pedal, men det er mer en OD enn noe annet. Altså har du en TS aktig pedal fra før så.. Vel jeg synes den fungerer best i den leia i alle fall. Guv'nor pedalen låter mye mer ampvreng spør du meg. Crush Zone er ganske tøff, og kan låte fint med moderat vreng på amp'en, men det er mer en "one trick pony" enn f.eks Guv'nor. Og ja, jeg har disse pedalene.

Prøv Blackstar HT Dual distortion - now, that's a pedal bættre.. :) Men dyr da. Det er som å legge til en Blackstar amp til oppsettet ditt.

Ampvreng-gata er det som er aktuelt ja. Guv'nor låter fint, men må opp på ALTFOR mye vreng før det låter fett. Jeg vil ha noe som låter bra på så lav gainsetting som overhodet mulig - et godt eksempel på rockevreng jeg elsker er Malcolm Young på AC/DC Live (venstre høyttaler).

Skal forøvrig først og fremst kjøres gjennom clean amp.

Lurer på om jeg muligens går for Z. Vexen om jeg ikke snubler over noe som virker enda kulere... En tusing er bra pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i en Blackstone Mosfet Overdrive. Det er perfekt for deg, tror jeg. Den låter ampvreng samt at den kan brukes til mye annet artig. Behovet for alle andre vrengpedaler vil forsvinne. Dette er den eneste vrengpedalen jeg vet aldri kommer til å byttes ut. Før den hadde jeg alt mulig ræl (ts-9, ts-808, Xotix BB & AC, div Boss, div Electro Harmonix).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i en Blackstone Mosfet Overdrive. Det er perfekt for deg, tror jeg. Den låter ampvreng samt at den kan brukes til mye annet artig. Behovet for alle andre vrengpedaler vil forsvinne. Dette er den eneste vrengpedalen jeg vet aldri kommer til å byttes ut. Før den hadde jeg alt mulig ræl (ts-9, ts-808, Xotix BB & AC, div Boss, div Electro Harmonix).

Den har jeg venta på.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo forøvrig nevne at jeg ikke gidder å bruke stort mer enn en tusenlapp... :)

Ellers har jeg jo liggende den GFS-pedalen. Du kunne jo få testet den. Har også en Bluesbreaker og en modda OD-3 og SD-1 som du kan få teste hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det innebærer jo litt styr med sending i posten osv.? Skal ha det i bakhodet :)

Joda, det gjør jo det, men jeg bruker ikke de pedalene nå, så da hadde du kunnet bruke litt tid på å prøve dem ordentlig uten at du trenger å haste med å sende dem tilbake. Du får rope ut hvis du synes det er aktuelt.

Greener: Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min brukt for 1,5 halvt år siden. Tror det var 1500kr. En kompis av meg kjøpte ny forrige sommer (England) for 220£(litt over 2000kr den gang). Ellers har jeg sett de på bruktmarkedet for alt mellom 1000-3000kr. Ny vet jeg ikke. Tror det er en enslig kar som sitter og mekker dem selv. Hvis jeg ikke tar feil lager han veldig få i året.

Selv om det er dyrt er det verdt penga.

Det er ingen vei tilbake fra en Blackstone.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.