Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lowgain/crunch vrengpedal i plexi/Box of Rock-land


Aphelion

Anbefalte innlegg

Hepp. Er på utkikk etter en vrengpedal som leverer bra først og fremst pÃ¥ ganske lav gain. Type skranglevreng ala AC/DC osv. :) Har allerede en Tonebone Hot British som tar seg av higainbehovet. Syns Z.Vex Box of Rock ser fet ut, men disse er jo ganske dyre. Er det mulig Ã¥ fÃ¥ tak i noe rimeligere som kan gjøre samme nytten? F.eks. Marshall Bluesbreaker? Kjøpte nylig en Guv'nor, men syns denne har for mye gain/lÃ¥ter rart med lite gain. Tips mottas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glemte å si at Tubescreamer og lignende er det stikk motsatte av det jeg er ute etter :rolleyes: Har allerede en Visual Sound Route 66, vrengdelen her er jo noenlunde identisk med Tubescreamer. Syns det blir for mye cleanlyd som «skinner gjennom», er ute etter noe som lÃ¥ter reinspikka ampvreng - i den grad det lar seg gjøre med pedaler selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at Tubescreamer og lignende er det stikk motsatte av det jeg er ute etter :rolleyes: Har allerede en Visual Sound Route 66, vrengdelen her er jo noenlunde identisk med Tubescreamer. Syns det blir for mye cleanlyd som «skinner gjennom», er ute etter noe som lÃ¥ter reinspikka ampvreng - i den grad det lar seg gjøre med pedaler selvfølgelig :)

Kan mekke sammen en av den jeg snakker om og spille inn noen klipp. Tror nok den er noe i nærheten av hva du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crunch box?

Har prøvd den og syns ikke den imponerte før gain var over halvveis, sÃ¥ da blir den igrunn litt redundant siden jeg har Hot British til dette gainspekteret...

Så proguitarshop.com sin video av Keeley Blues Driver og den så konge ut! Syns også Marshall Bluesbreaker 2 ser fin ut til dette formålet, den kan jeg få for 400 brukt :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Er på nytt ute etter en slik boks. Har sett på blant annet Z.Vex Distortron og Hardwire Valve Distortion. Sistnevnte syns jeg høres veldig bra ut, og den er jo veldig allsidig med tanke på gainspekter.

Noen som vet hvordan Distortron'en takler å boostes med Tubescreamer/tilsvarende?

Forslag til andre pedaler mottas gjerne, men les tråden først. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.