Web Analytics
Jump to content

Telecaster i bjørk

Recommended Posts

Hei!

Skal da snart gå igang med Ã¥ lage kropp til dette gitarprosjektet. Skal hente litt kvalitetsbjørk som er tørket i 60 Ã¥r hos grandonkel :P FÃ¥r hÃ¥pe treverket ikke er for hardt til Ã¥ bruke.

Kommer bildeupdate når jeg har hentet og fått gjort noe med treverket. Dette skal bli gøy! :D

gitar.png

Neck pickup er også i gull, alt hardware i gull ^^

Edited by Bloff

Yey, henta treverk i dag, lekker bjørkemønster :P Skal dele og pusse og lime sammen kroppen snart, kommer bilder.

81704_s.jpg

Fått meg hals i Flame Maple med Brasiliansk Teak gripebrett, høres og ser flott ut ^^

post-4046-1241369762_thumb.jpg

Edited by Bloff

Er det noen forskjell om man lager kroppen med 2 trebiter eller 3? Styrke i treverket, tone og sånn.

For mønsterets skyld tenker jeg 2, men hvis 3 er bedre rent holdbarhet messig så let me know :)

Etter det jeg har lest, så er to stykker det beste lydmessig sett.

Jeg tviler på at du kommer til å høre forskjell om du bruker tre biter.

Hvis treet er stabilt, og det bør det jo være, så vil begge løsningene fungere like bra. Ta det du synes blir penest.

Ajaj, denne blir spennande å følge med pÃ¥! Gled deg, du har eit fantastisk lærerikt prosjekt framfor deg! :rolleyes:

Hehe ^^

Tror dette blir fett, har heldigvis en Pappa som er snekker så blir nok en del hjelp, hvertfall til routing, utskjæring etc. slik veldig detaljepreget craftmanship :P