Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny elgitar, hva skal jeg velge har sett på Ibanez RGA32 MOL


razzo

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har spilt gitar nå i 1Ã¥r, og har tenkt Ã¥ gÃ¥ over til EL.

Har ikke så mye peiling så jeg trenger hjelp!...

Max. 5000 for gitaren.

Trenger også en forsterker, skal bare brukes på rommet så den behover ikke å være stor ^_^

Jeg skal bruke gitaren til de fleste sjangerene, derfor lurer jeg på om jeg er helt på jordet hvis jeg skal ha Ibanez.

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Ibanezen er vell grei, koster ikke skjorta, spiller bra og låter bra.

Jeg har ikke så mye peiling på forskjellige Ibanez-modeller, men til ditt bruk og din prisklasse er det nok ikke dumt.

Du kan jo også titte litt på Fender, Squire og Epiphone også, mye fint for nybegynnere og viderekomne der.

Jeg vil også anbefale å kjøpe brukt, da kan du selge den igjen til omtrent samme prisen om du finner ut at du helst burde hatt en annen gitar.

Av forstekere ville nok jeg kjøpt en Roland Cube. Liten billig amp som dekker alle lydene man kan finne på å trenge.

Velkommen til forumet foresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet på de ;)

Liker ikke helt Squire...

Har lyst på en fender men det blir for dyrt.

Epiphone er sånsett greit det, men jeg er ikke helt fornøyd med lyden fra de:(

Har en kompis som har en Epiphone Les Paul Standar. SÃ¥nsett helt grei den...

Er det noen som har denne gitaren som hvet om det funker å spille rolig Rock på den?

Takk for det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez er vell som skapt for rock og metall, så jeg tror ikke det vil være noe problem. ¨

Har hatt 3 ibanezer i mitt liv, en strat-kopi, og to RG-modeller, og alle har faktisk spilt utrolig godt.

De to RG-modellene er vell ca akkurat samme gitaren som RGA32, bare at RGAmodellen er spart for den forferdelige billig-edge tremoloen + at den ser utrolig fin ut. Nydelig treverk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez er vell som skapt for rock og metall, så jeg tror ikke det vil være noe problem. ¨

Har hatt 3 ibanezer i mitt liv, en strat-kopi, og to RG-modeller, og alle har faktisk spilt utrolig godt.

De to RG-modellene er vell ca akkurat samme gitaren som RGA32, bare at RGAmodellen er spart for den forferdelige billig-edge tremoloen + at den ser utrolig fin ut. Nydelig treverk :)

Ok... ;)

Tror jeg går for den gitaren...

Den er veldig kul syns jeg og det er heller ikke en gitar alle har :wub:

Hva er det du har spillt på dine RG' er?

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvis jeg hadde vært deg sÃ¥ ville jeg nok prøvd den først, sÃ¥ du vet du liker den fra første stund.

Også er det jo en del Ibanez-eksperter her på forumet som sikkert ikke har stått opp enda som sikkert har noen verdifulle meninger angående denne gitaren.

Selv har jeg spilt alt fra jazz til metall på mine Ibanezer, men de er nå best til rock og metall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøbespilt den;)

Gjorde det i går...

Funka bra den :blush:

Har ikke spilt så mye El før.

Så dette blir min første gitar i såfall.

Jeg syns det ble litt mye rock men det var sikker jeg som hadde stilt den inn feil.

Snakka med en kompis igår som har en Ibanez RG, og han sa at det også funket til det meste;)

Men Tusen takk for hjelpen, Earfalas... Det var mye hjelp B)

Det er bare å komme med nye invendinger og andre forslag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Ibanez til nesten fem tusen kan du spille hva det skal være på. Det er garantert en helt kurant gitar, så sant du liker utseendet og fasongen. Jeg har vel minst 6 Ibanez- gitarer, og alle er helt utmerkede instrumenter.

Med litt mer erfaring er jeg sikker på at du kan skru deg til bra lyd til alt fra folkemusikk til tung metal. "Rockelyd" har den garantert inne. Ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.