Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hørelære


kristoffereide

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge brukt denne siden, og tenkte jeg skulle anbefale denne til dere som vil forbedre gehøret deres.

Siden er laget av min brors tidligere gitarlærer, og han er primus motor for å få hørelære inn som OL-gren i 2010 :D

Siden er gratis! I motsetning til de fleste andre sider som tilbyr hørelære

www.earplane.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har prøvd ut siden og den virket svært god. Enkelt og bra design, og bra sammensatte oppgaver.

Kanskje noen oppgaver innimellom som kunne vært forbedret littegrann (og det kunne vært intonasjonsoppgaver av enda høyere vanskelighetsgrad), men det ser ikke ut til at siden er under utvikling lenger.

Føler at siden også hjalp meg litt med å lære noter, noe jeg ellers aldri har hatt motivasjon til eller tatt meg bryet med. Dersom dette er siden som gjør at jeg kanskje slipper å noensinne åpne en musikkteoribok er jeg takknemlig.

Endret av Amebix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Earmaster funker greit, men er helt forferdelig på rytme.

Jeg ville også ha foretrukket å bruke et program fremfor den siden (selv om den funket den og), så da vil jeg foreslå auralia 3.0

: Min egen mening er også at den beste hørelæretreningen er å synge, ettersom man trener og bruker ørene mye mer aktivt da. Spill skalaer og akkorder på gitaren/bassen, og syng det du spiller. I begynnelser syntes jeg det var lettere å gjøre det på et piano, hvor det er veldig enkelt å få den teoretiske oversikten over alt også.

Så kan man eventuelt gå tilbake til et program, og se om man kjenner igjen det man nettopp sang.

Endret av schpangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.