Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar til rundt 5k som skal brukes til rock/metal


Sigmar

Anbefalte innlegg

Anbefaler Ibanez i det prissjiktet der ass, ellers er det mye snasent brukt til rundt 5k, så det burde ikke være noe problem Ã¥ finne noe :)

+1

Selv mener jeg Ibanez har de beste gitarene til rundt 5000-lappen.

Edit: Utenom min MIM Fender da :P

Endret av Haarball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! Da min gamle Washburn begynner å bli smÃ¥slitt og lyden er mildt sagt trasig, har jeg tenkt Ã¥ investere i en ny gitar som skal brukes til rock/metal. Budsjettet mitt er ca 5k. Vurderer LTD Kh-202 da den visstnok skal ha god lyd, samt at det er tøft at Kirk Hammett bruker den ;)

Takker for svar.

Yes, Prøv Dei På En Epiphone SG Special Den Er DRIITT Bra Til Rock/Metal En Venn

Av Mei Har En I Rød. Jeg Skal Åså Kjøpe En I Svart Dritt Bra !

Den Koster SÃ¥nn Ca. 3100 For Bare Gitar ! ^_^

ESGSEBCH1.JPG

Endret av Epiphone121
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, Prøv Dei PÃ¥ En Epiphone SG Special Den Er DRIITT Bra Til Rock/Metal En Venn

Av Mei Har En I Rød. Jeg Skal Åså Kjøpe En I Svart Dritt Bra !

Den Koster SÃ¥nn Ca. 3100 For Bare Gitar ! ^_^

ESGSEBCH1.JPG

Det der er IKKE en god gitar. Ligg unna.

Kjøp brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg kjenner til serien. Jeg kjøpte en Tradition MTQ for mange år siden, den kostet 5500,- ny. Til tross for det harde klimaet her i Vardø, som har en tendens til å gjøre skumle ting med gitarhalser, har min Tradition ikke et eneste bånd som stikker ut på siden av halsen. Det tyder på godt arbeid.

Ikke akkurat metallgitar, men bra spillbarhet og bra lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en superstrat, Les Paul er for skranglerock-gitarister. Les Pauler er vilt tungspilte.

Det var slike utsagn som førte til at jeg selvsagt hørte på folk som hadde spilt mer enn meg i mine yngre dager.

Folk hadde tydeligvis ALDRI spilt på en god les paul, og jeg har kasta bort tusenevis på andre gitarer på jakt etter den mest lettspilte halsen ever; prøvde Gibson Les Paul 60's hals.... Ingen over ingen ved siden...

Bruker også superstratter, men ingen er så gode å spille på som les paul.

Det er en smakssak, men å si at les pauler er "vilt tungspilte" er en påstand så lavmålt, at den faller på sin egen urimelighet!

Ikke for å være frekk altså, men prøv litt les pauler før du fraråder andre å kjøpe det, slik som jeg en gang ble ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt forslag å kikke på japan gitarer heller, enig med deg i det.

Angående les pauler veit jeg ikke om de er de som er lettest å kjøre de raskeste

sololøpa på, men etter min erfaring er det de gitarene med mest "omph!" i, som er det

du trenger når du spiller komp og ihvertfall i thrashmetal som du ville:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Epiphone Les Paul. Funker til alt fra blues, rock til metal.

KJØP BRUKT, så finner du kanskje en billig. Hadde vel kanskje heller sett på en Edwards eller Orville da, men de er ikke akkurat lett å finne.

Da syns jeg Epiphone er en av de beste gitarene du kan få i den prisklassen. Ihvertfall i LP-form.

Litt tyngre å spille solo på Les Paul, men jeg syns det er verdt det. Men tiden lærer man uansett å kjenne gitaren.

Klarer fint å spille solo på den nå. Bytte bridge-pickup på den, og da ble den tightere og lysere i tonene. Men de som var før låter bra nok.

Kjøp en slik en. Så invisterer du i nye pickups når du har penger. Koster vell ca 1000kr for et sett med 2 brukte pickups ^^,

Liker gitaren min jeg. Brukt den i 5 år. Og jeg har spilt på en del andre gitarer til under 10 000kr. Epien ligger fortsatt høyt på rangen mtp pris..

Neste invistering blir en ESP Eclipse.

EDIT: Leste at du liker thrash metal. Epien funker her og uten tvil. Men kanskje en superstrat hadde vært bedre. Les Paul er litt tygre å spille raske riff på dersom du ikke har spilt på Les Paul en stund.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har ikke hørt f.eks. Al DiMeola, Frank Zappa eller Zakk Wylde klage pÃ¥ at det er vanskelig Ã¥ spille solo pÃ¥ Les Paul? :D

Vanskelig er det kanskje ikke, men noen syns kanskje det er vanskeligere å spille solo på LP enn det er å spille solo på en runkesuperstrat med dyp utringning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.