Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar til rundt 5k som skal brukes til rock/metal


Sigmar

Anbefalte innlegg

Hva med rett og slett en Les Paul? Ultraklassisk tidløs gitar som passer til alt fra jazz til metal. :)

Etter at jeg fikk min hvite Les Paul Custom har jeg for alvor fått kverken på gitar-GAS, bortsett fra at jeg skal ha en Gretsch 6120 selvfølgelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Epiphone er ålreite de, men jeg vil anbefale deg Ã¥ se etter f.eks. Edwards, som er produsert av ESP i Japan. Kopier av topp kvalitet, til meget gode priser :) Se ogsÃ¥ pÃ¥ Tokai og Greco. Ellers er jo toppmodellene i ESP sin Ltd-serie knall. Hadde en EC-1000 før. Veldig Les Paul-aktig, men litt mer moderne og med tynnere kropp. Fet gitar, men mÃ¥ si at jeg foretrekker en «skikkelig» Les Paul.

Ellers er det som tidligere nevnt mye å hente på å handle brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale deg å investere i en brukt epiphone les paul. Se om du klarer å finne en

som er laget i tsjekkia, for de er tett oppunder kvaliteten til en gibson studio les paul.

Så må du investere i nye pickups, siden de orginale er fælt til å feede ved for høyt volume.

Jeg har selv fire les pauler, to gibsoner, en kina epi og en tsjekkia epi.

Har nettopp satt inn en gibson 500t pickup i kinaepien og nå låter den helt fantastisk!

Sjekk ut finn etter billige epiphoner er mitt råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickup er mikrofonene ja.

Den egner seg definitivt til det du er ute etter. Jeg veit ikke om du veit hvem

supervokalist Jørn Lande er, men jeg så på hans nye live dvd "live in Amerika"

at han ene gitaristen spilte på en epiphone les paul gjennom hele konserten!

Han har riktignok tapet over epiphone logoen, for det er sett på som litt flaut å

spille på epiphone for de store gutta, men er den god nok for ham, så er den mere

enn god nok for meg. og forhåpentlig deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har limt på noe stuff der for at det skal se ut som noe fancy hi-end greier ;D

Har en Epiphone selv, en ES-335. Den er knall! Men skal bytte pickuper da de originale er jævlig ulne i lyden.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg lurer på om han ikke har gjort det ja. Han har uansett killer sound!

Det jeg tenker på er viktig er at gitaren har en god hals, og at den holder

stemminga godt. DET er det største irritasjonsmomentet for gitarer i din prisklasse

etter min mening.

Kjøp en brukt epi for 3k og puss den opp med stemmeskruer og pickups så har du en

gitar du ikke vil selge, men bli gammel sammen med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er usikker på er hva jeg mÃ¥ se etter hvis jeg skal spille rock og metall. Jeg forstÃ¥r ikke forskjellen pÃ¥ humbucker, mikrofoner, tremolo osv. Tror dere mÃ¥ hjelpe meg litt med disse fagtermene. Da blir det lettere Ã¥ leite i gitarjungelen :) Lyden jeg er ute etter er skikkelig trash metall, ala Metallica, Megadeth, men det er ikkje et minus at gitaren kan spille andre ting ogsÃ¥

GÃ¥ for en superstrat, Les Paul er for skranglerock-gitarister. Les Pauler er vilt tungspilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med Roar i at en eller annen slags superstrat kanskje vil passe deg bedre, selv om jeg er uenig i Les Paul-hetsen. Personlig spiller jeg thrash og black metal, og bruker både en Ibanez RG og en Greco Les Paul. Du burde ta en tur til nærmeste gitarsjappe og prøve så mange gitarer som mulig, så du finner litt ut av hva slags hals du liker og så videre.

Brukt er absolutt veien å gå, masse penger å spare på det. Jeg vil anbefale deg å sjekke Finn og andre steder for en brukt Ibanez RG (hvis du vil ha en superstrat), helst Japan-produsert. En RG550 burde du finne til rundt 4-5000, og det er en utsøkt gitar. Noen av LTD-modellene til ESP er også rimelige og bra, og det finnes selvfølgelig mange andre alternativer også. Hvis du kjenner en mer erfaren gitarist kan det være en god idé å ta ham/henne med når du skal prøve gitaren, slik at du kan få litt hjelp til å sjekke at alt er i orden. Min erfaring er at 95% av både kjøpere og selgere på bruktmarkedet er ærlige og trivelige folk, men man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.