Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar til rundt 5k som skal brukes til rock/metal


Sigmar

Anbefalte innlegg

Hei! Da min gamle Washburn begynner å bli smÃ¥slitt og lyden er mildt sagt trasig, har jeg tenkt Ã¥ investere i en ny gitar som skal brukes til rock/metal. Budsjettet mitt er ca 5k. Vurderer LTD Kh-202 da den visstnok skal ha god lyd, samt at det er tøft at Kirk Hammett bruker den ;)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jackson DXMG Dinky

jackson_dxmg_07.jpg

Valget faller på denne for min del. Bedre gitar enn det ESP'n er. GÃ¥r for 5900 pÃ¥ www.gitarer.no

Ta deg en runde på finn.no og se om du finner noen snasne Ibanezer, Jacksoner eller ESP-er f.eks. Får nok en bedre gitar om du kjøper brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er så FEIT den gitaren der!

+1

Enig!

Ville selv heller satsa på hvilken som helst RG forran noe med kirk hammets navn også :P

Har selv følt att KH-202 har utrolig dårlig sustain..

sleit med å holde tonen på en divebomb f.eks.. noe som jeg omtrent ikke har hatt problem med på noen andre floyd rose eller edge trem gitarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp brukt. KH-202 er ikke verdt det, spør du meg.

Her har du to flotte gitarer:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16602454

Støtter denne.

ESP EC-1000 er rett og slett jævlig nydelig.

Ibanez fremfor KH-202 ja. Syns KH-202 er grei, en ikke verdt det den koster som ny. Gitaren føles veldig firkanta, låter bare greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter denne.

ESP EC-1000 er rett og slett jævlig nydelig.

Ibanez fremfor KH-202 ja. Syns KH-202 er grei, en ikke verdt det den koster som ny. Gitaren føles veldig firkanta, låter bare greit.

Hadde det ikke vært for den JÆVLA grelle kantlisten, cutawayen, tre knotter og 24 bånd så :P

Iogmed at du nevner KH-202, regner jeg med at du vil ha tremolo? Tremoloen som sitter på den stinker pung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er usikker på er hva jeg mÃ¥ se etter hvis jeg skal spille rock og metall. Jeg forstÃ¥r ikke forskjellen pÃ¥ humbucker, mikrofoner, tremolo osv. Tror dere mÃ¥ hjelpe meg litt med disse fagtermene. Da blir det lettere Ã¥ leite i gitarjungelen :) Lyden jeg er ute etter er skikkelig trash metall, ala Metallica, Megadeth, men det er ikkje et minus at gitaren kan spille andre ting ogsÃ¥

Endret av Sigmar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.