Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass for noob, veldig billig


Konnis

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en bass nå, av helt særegne grunner som jeg ikke vil uttale meg om her.

Den skal være grei å spille på, funke til metal og gjerne andre ting, og være billig. Utseende er ikke særlig viktig.

Hvor billig kan jeg få en bass? Funker en Squier?

(Btw, er egentlig gitarist, som sagt, helt særegne årsaker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kan kjøpe av meg :D bass pakka koster ny 4000 uten forsterker.. Du kan kjøpe bass, forsterker (30w, altsÃ¥ en hjemme øvings forsterker) og gig bag og strap for ca 2000 :D sry, veit at dette er ingen salgs trÃ¥d. Men uansett, det er morgan jazz bass kopi som er en veldig kurant ny begynner bass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en bass nÃ¥, av helt særegne grunner som jeg ikke vil uttale meg om her.

Den skal være grei å spille på, funke til metal og gjerne andre ting, og være billig. Utseende er ikke særlig viktig.

Hvor billig kan jeg få en bass? Funker en Squier?

(Btw, er egentlig gitarist, som sagt, helt særegne årsaker...)

hehe... du vet, når du sier det på den måten blir vi veldig nysgjerrige. Dersom du hadde skrevet "har lyst til å spille bass" så hadde ingen tenkt over det.

Det er ikke egentlig slik at det er noe skittent eller mindreverdig ved å spille bass, selv for gitarister. Det er ikke sånn at du trenger gjemme unna bassen i en papirpose og stappe den på innerlomma eller i innerst i et skap om noen skulle komme forbi. :lol:

Det holder for oss å vite at vi har reddet nok en stakkars sjel fra de tynn-strengede djevlene og over til de dype vibrasjonenes endeløse skoger. Du vil se at livet får en ny mening nå, når bass-frekvensene fyller sjelen din og gir deg ro... og ikke minst groove! Du vil snart oppdage at damene er penere og ikke minst mye villigere for oss groove-monsters... de foretrekker oss ekte mannfolk med groove enn disse eksibisjonistiske fjøl-spillerne som går i bro hver gang de drar i ekstase-sveiva. Det er særegen grunn nok for meg.

SÃ¥ velkommen til oss! Enjoy life on the deep side. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elbass.jpg

Den nederste der :) i samme farge som på bildet der ogsÃ¥ ;) finner ikke noe bilde av forsterkeren noe sted da, ikke en gang pÃ¥ Morgan sine sider selv om det er en Morgan forsterker.. og ja, den funker Ã¥lreit til metal :P

Edit: Mange feil...

Endret av Arne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den Squier P-bassen som ligger på finn til 1200kr, + den Samick ampen på finn til 800kr?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16525267

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16998249

Squier Affinity ville jeg holdt meg unna. Da ville jeg heller kjøpt en Morgan, altså.

Du skal ha amp også? Skal den fungere til å spille gigs med? Isåfall trenger du mye mer enn 50W, helst rundt 300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.

Ok da, jeg må innrømme at jeg har litt lyst pÃ¥ bass bare for moro skyld. Har nok ikke tenkt til Ã¥ konvertere fra gitar til bass, men hadde vært moro Ã¥ ha en bass. Siden jeg har GAS pÃ¥ en Explorer og annen amp etterhvert, + ymse andre ting som stÃ¥r høyt pÃ¥ ønskelista sÃ¥ legger jeg nok ikke sÃ¥ mye i bass hvis jeg finner ut at jeg skal ha en.

MÃ¥ vel ha en forsterker i tillegg ja, men her gir jeg egentlig blanke. Trenger noe som funker hjemme, thats it.

Når jeg tenker meg om, har kanskje utseende noe å si og :ninja: jeg liker P-bass-form, og Thunderbird.

Får bare tråle finn og se om jeg finner noe billig noe jeg liker utseende på, så spørre videre her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke kjøp noe møkk. Hvis du har bestemt deg for Ã¥ virkelig spille bass sÃ¥ kjøp noe ordntelig noe. Jeg kjøpte selv en Aria som jeg er veldig fornøyd med og som egentlig er til en kresen nybegynner og videregÃ¥ende spiller. Hvis jeg var deg ville jeg brukt lang tid pÃ¥ Ã¥ tenke igjennom saken og sÃ¥ kjøpe deg noe ordntelig noe. Det jeg har merka med billige basser er at de slarker og blir lett ustemte og personlig sÃ¥ vil jeg si at det gjør ikke '' bass opplevelsen '' til noe spesielt og syntes jeg blir kjedelig fort og motivasjonen til Ã¥ fortsette Ã¥ spille forsvinner sÃ¥ da forsvinner ihvertfall 2000 - 3000 kroner ut vinduet. SÃ¥ det rÃ¥det jeg kan gi er Ã¥ ta deg en god stund til Ã¥ tenke over hva du virkelig vil med mindre du allerede er 100% sikker.

Når du er sikker og virkelig vil spille så kjøp noe ordntelig noe som vil holde og gi deg en god opplevelse og gode stunder fremover :) .

- Du velger selv hva du vil selv :) må bare gi råd så om du vil følge det eller ikke er seff ditt valg, men lykke til :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.