Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mange lyder trenger du?


Anbefalte innlegg

Oi, jeg er overrasket over hvor enkelt de fleste her kjører... Jeg kjører en en-kanals røramp på breakup nivå. Ned med gitarvolum for clean, full pupp fra gitaren for bluesvreng og en booster for dist. Bruker også en haug med pedaler for å forme lyden før den når dit.

I tillegg kjører jeg en digitech GSP21 Legend inn i en Stereo 30 watts poweramp og ut i to separate 1x12 kabinetter. Denne bruker jeg på piezoen og på "våte" clean lyder med stereo effekt. Det hender også jeg kjører denne ampen sammen med rørampen for å oppnå helt pessielle effekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger to, en vrenglyd og en clean. Trenger ikke være avansert, på øving bruker jeg transistorforsterkere, og skifter til neck med lavt volum for clean.

Min skikkelige rig er nok noe mer omfattende.

RAT satt opp som boost og EQ med "frown"-kurve foran Marshallen med alt på "10" (MV satt til det som passer i gitt situasjon).

Clean er Jazz Chorusen med dyp chorus og reverb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Marshall 410H til heavy metal-bruk, og bruker kanalene slik:

1 - Clean

2 - Crunch (skranglevreng om du vil)

3 - OD1 til rytme

4 - OD2 til solo. Noe høyere volum enn OD1 og effektsløyfa aktivert, hvor det gjerne sitter en delaypedal.

På hver kanal kan jeg tråkke klangen av/på etterhvert som jeg føler for det.

Kunne fint klart meg med en tokanals amp, men JVM-en sparer meg for masse pedalbruk og kabelrot siden jeg vil ha solo-boost og litt effekter. Så får jeg heller tåle at den ser litt harry ut med de 700 knottene sine. :lol:

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du mener "flammekaster light"? Har aldri klart å fÃ¥ noe mindre enn inferno-vreng fra gain-kanalen til Fireball... :D

Tror Gain er da på ca 1, hehe. også skrur jeg ned litt volum på gitaren og trykke inn "depth". Da får man crunch. uten det nok vanskelig å få ordentlig vreng med flammekulen :P

Med Gain på 1-2 får man utrooolig fine cleans med Fireball. Men jeg har fortsatt aldri prøvd å spille med volum over 3-4/10. Faen altfor høyt selv om vi hadde et publikum på ca 1000 personer og et stort lokale.. :P

EDIT: JVM er fett. VM er min favoritt Marshall, en JVM har litt mer baller til metal. Tight som fy, mye dynamikk og allsidig.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ny amp (Klipp 60) er det foreløpig slik:

clean - dratt ned volumknotten

stoner - volumknappen opp

apocalypse - boss fz 2

Har to kanaler og bygger en ab-boks for å skifte mellom dem. Ting vil omtrent bli det samme.

Gleder meg til å prøve oppsettet ditt.

Fornøyd med Fz-2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stort sett 3 av 6 kanaler på Triampen:

1A for clean

2B for Marshall-type crunch

3B for metallvreng/solo

Av effekter bruker jeg stort sett bra en delay i effektloopen.

Bruker de 3 andre kanalene gså, men i mindre grad og da ofte til jamming når jeg skal spille noe annet enn det jeg gjør til dagen.

Endret av Eclipse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.