Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG370DXL


Pål V

Anbefalte innlegg

Siden responsen var såppas bra i en tidligere tråd om en ukjent gitar (for meg), så prøver vi en gang til.

Jeg har fra før en Epiphone Les Paul med noen uorginale fete humbuckere. Med nye ledninger og andre potmeter så ble lyden en helt annen enn orginalen!! Til det positive vel og merke.

Jeg liker å tenke litt slik... Og ser på gitarer i 5000 sjiktet (som nødvendigvis ikke trenger å være de beste i verden, men det er ikke jeg heller ;-)).

Jeg mener mye ligger i mikkene. Og ser stort potensialet i en billig gitar med RIKTIGE mikrofoner (vis Paul Gilbert).

Hva tror dere om denne: http://www.qualityguitars.com/ViewProduct....ber=RG370DXL-BK hvis man bytter mikrofoner på den?

Hvilke mikrofoner kunne vært gode på denne?

Må ha en del sustain, de bør ha en tett og kompakt mellomtone i Tremolo posisjon, pris ingen hindring...

Musikk jeg kommer til å spille med denne er uansett effektbelagt tungrock.

Grunnen til at det jeg kikker på Ibanez nå er den tynne brede halsen hvor jeg kan "shredde" litt ;-) og den "tynne funk" lyden med split neck humb og mid singelcoil sammen. Det er lyden jeg "mangler" med den andre gitaren.

Så liker jeg utseende da :-)

Noen ideer på saken? Kom gjerne med andre lefthand gitartyper også! Er så åpen for en flott Lefthand diskusjon!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden responsen var såppas bra i en tidligere tråd om en ukjent gitar (for meg), så prøver vi en gang til.

Jeg har fra før en Epiphone Les Paul med noen uorginale fete humbuckere. Med nye ledninger og andre potmeter så ble lyden en helt annen enn orginalen!! Til det positive vel og merke.

Jeg liker å tenke litt slik... Og ser på gitarer i 5000 sjiktet (som nødvendigvis ikke trenger å være de beste i verden, men det er ikke jeg heller ;-)).

Jeg mener mye ligger i mikkene. Og ser stort potensialet i en billig gitar med RIKTIGE mikrofoner (vis Paul Gilbert).

Hva tror dere om denne: http://www.qualityguitars.com/ViewProduct....ber=RG370DXL-BK hvis man bytter mikrofoner på den?

Hvilke mikrofoner kunne vært gode på denne?

Må ha en del sustain, de bør ha en tett og kompakt mellomtone i Tremolo posisjon, pris ingen hindring...

Musikk jeg kommer til å spille med denne er uansett effektbelagt tungrock.

Grunnen til at det jeg kikker på Ibanez nå er den tynne brede halsen hvor jeg kan "shredde" litt ;-) og den "tynne funk" lyden med split neck humb og mid singelcoil sammen. Det er lyden jeg "mangler" med den andre gitaren.

Så liker jeg utseende da :-)

Noen ideer på saken? Kom gjerne med andre lefthand gitartyper også! Er så åpen for en flott Lefthand diskusjon!!! ;-)

Ja... Det var kanskje ikke all verden dette nei... ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimarzio Super distorition synes jeg er knall i min Ibanez. Gjør seg veldig fint i den gitaren. Men jeg foretrekker den mikken med litt tykkere strenger. 0.11. Da våkner gitaren til liv. Hadde bare 0.09 og 0.10 strenger før. Og syntes gitaren ikke var helt det jeg ville ha. Satt på 0.11 strenger i går og fikk ett sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.